امدادرسانی نیروهای مسلح به سیل‌زدگان پلدختر ثبت و مستندسازی شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ارتش در ۴۸ ساعت پل شهدای ۷تیر پل‌دختر را بازسازی کرد که باید در تاریخ نیروهای مسلح ثبت، مستندسازی شود و برای نسل‌های آینده باقی بماند.

امدادرسانی نیروهای مسلح به سیل‌زدگان پلدختر ثبت و مستندسازی شود

آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و کارکنان لشکر 84استان لرستان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد ضمن تبریک فرار رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال روز ارتش در حالی گرامی داشته می‌شود که نیروهای ارتش در استان در حادثه سیل مشغول خدمت‌رسانی و امدادرسانی هستند.

وی افزود: حضور نیروهای مسلح و ارتش در حوادث و امور مربوطه به مردم همراه با مهربانی، محبت و آرامش بخشی است، مردم وقتی می‌بینند یک فرد نظامی سلاحش را کنار گذاشته و مشغول امدادرسانی است احساس آرامش می‌کنند بر همین اساس اعتماد و افتخار مردم به نیروهای مسلح بزرگ‌ترین سرمایه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: در سیل اخیر حضور ارتش ویژگی‌های خاصی داشت و بسیار سریع، به‌موقع، فعالانه و ایثارگرانه بود و همچنین نیروهای مسلح جزء اولین گروهایی بودند که به داد مردم رسیدند بر همین اساس رضایت‌مندی مردم آسیب‌دیده از سیل از نیروهای مسلح بسیار بالا است و این اظهار رضایت و تشکر ناشی از سرعت عمل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در امدادرسانی است.

وی بیان کرد: ارتش و نیروهای مسلح در روز حادثه به فریاد مردم رسیدند؛ اولین پرواز پس از سیل توسط بالگرد و با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام شد و همچنین در سیل اخیر هوانیروز ارتش ازنظر تعداد پروازها رکورد زد و بسیار خوب درخشید.

میرعمادی تصریح کرد: کلیه نیروهای مسلح با هر مقام و درجه‌ای در سیل اخیر مشغول خدمت خالصانه بودند و ایثار کردند و در مواردی جهت خدمت‌رسانی دل به دریا زدند و جانشان را به خطر انداختند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های ارتش در سیل اخیر حضور با کلیه امکانات و تجربه لازم بود و اینکه در 48 ساعت پل شهدای 7تیر پل‌دختر توسط ارتش بازسازی شد که باید در تاریخ نیروهای مسلح ثبت و مستندسازی شود و برای نسل‌های آینده باقی بماند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در نگاه استکبار جهانی امدادرسانی به مردم تروریستی است اما کشتن زنان و کودکان بی‌سرپناه یمن، عراق و سوریه حقوق بشر و دموکراسی است و اینکه یک نیروی سپاهی با بغل کردن دو کودک آن‌ها را از گل‌ولای نجات بدهد ازنظر آمریکا تروریست است.

وی اظهار داشت: یک ارتشی برای اینکه غذا و دارو به روستاهای گرفتار سیل برساند خودش را به سیل خروشان رودخانه می‌زند ازنظر دشمن این اقدام تروریستی است اما قطع داروی بیماران و مانع ارسال دارو به ایران را حقوق بشر و دموکراسی نمی‌دانند و همچنین دشمنان با بی‌شرمی اجازه نمی‌دهند کمک‌های بشردوستانه دنیا به جمعیت هلال‌احمر ایران ارسال و برای سیل‌زدگان استفاده شود.

میرعمادی افزود: حادثه سیل اخیر و هم‌زمان شدن با اعلام تروریستی سپاه پاسداران مایه رسوایی آمریکا شد چراکه تمام مردم دنیا این صحنه‌ها را می‌بینند و امروز مردم پشتوانه و حامی نیروهای سپاه، ارتش و سایر نیروهای مسلح هستند و خدمات ارتش و نیروهای مسلح برای مردم دلپذیر است و با عشق و علاقه از آن‌ها استقبال می‌کنند.

وی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارتش مردمی بودن آن دانست و عنوان کرد: امسال ارتش می‌خواهد با سازوبرگ امدادرسانی رژه برود نه نظامی و این اقدام به معنی همراهی با مردم و در کنار مردم بودن است که از جلوه‌های زیبای خدمت‌رسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: ارتش شاهنشاهی در مقابل مردم بودند و وقتی مردم یک نیروی نظامی را در زمان طاغوت می‌دیدند بدنشان می‌لرزید اما امروز مردم از ارتش محبت، مهربانی، امداد و کمک‌رسانی را می‌بینند و همچنین امروز ارتش به انقلاب، نظام و رهبری متعهد است که این عهد و پیمان بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: ارتش امروز بسیار مقتدر و قدرتمند است و اینکه آمریکا در برابر نیروهای مسلح و اقدامات سپاه آن‌ها را تروریست اعلام می‌کند نشانه عجز و ناتوانی آمریکا است چراکه نمی‌تواند با سپاه مقابله کند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس اولین عملیات تحت عنوان عملیات میمک توسط ارتش انجام شد، در دوران دفاع مقدس اقدامات و فعالیت‌های ارتش مایه افتخار بود و امروز نیز ارتش با حضور در عرصه نظامی و عرصه خدمت‌رسانی به مردم کارنامه درخشانی از خود به‌جای گذاشته است.

وی گفت: در سیل اخیر ارتش ثابت کرده تنها یک نیروی نظامی محض نیست بلکه یک نیروی نظامی خدوم و پادررکاب برای خدمت‌رسانی به مردم است که این خدمت‌رسانی به مردم یک روز با اسلحه و یک روز بابیل است و این اقدامات افتخارآمیز نشان می‌دهد که ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانمند و قوی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های ارتش ولایت مداری است، امروز ارتش بازوی ولایت بوده بر همین اساس مقام معظم رهبری فرمانی که صادر می‌کند بسیار ارزشمند است و خطابش به نیروهای مسلح است که بروید امدادرسانی کنید و این یعنی اینکه مقام معظم رهبری از خیلی‌ها مأیوس است و امیدش به نیروهای مسلح است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها