مسیری که «محسن تنابنده» را «نقی معمولی» کرد

چند سالی می شود که هر کس او را در خیابان می بیند با این نام صدایش می زند: «نقی معمولی»!

مسیری که «محسن تنابنده» را «نقی معمولی» کرد

محسن تنابنده نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۵۴ است. اما شاید بسیاری او را به واسطه محبوبیت شخصیتی می شناسند که خودش آن را خلق کرد و بال و پر داد تا این که امروز تکه کلام هایش را از زبان بسیاری از مردم بشنویم.

شاید جالب باشد که بدانید تنابنده جزو معدود بازیگران مرد سینمای ایران است که ۳ سیمرغ بلورین بازیگری را در خانه دارد. او در سال ها گذشته برای بازی در «سنگ اول» و «هفت دقیقه تا پاییز»، «استشهادی برای خدا» و «فراری» سیمرغ بلورین دریافت کرده است تا همچون تلویزیون در سینما هم به عنوان بازیگری موفق از او یاد شود.

موفقیت هایش در عرصه فیلم ها و سریال های طنز باعث نشد که بخواهد تنها در این ژانر ایفای نقش کند یا فیلم بسازد؛ با این که بازی در «سن پطرزبورگ» را در کارنامه اش دارد اما نمی توان از بازی اش در فیلم جدی «لامپ صد» عبور کرد. کمدی «گینس» را برای کارگردانی اولین فیلمش انتخاب کرد اما چند سال بعد با فیلم تلخ «قسم» به جشنواره فجر آمد.

پای فیلم، سریال یا فیلمنامه ای که خلق می کند سفت و محکم می ایستد حتی اگر بخواهد نشست خبری فیلمش در جشنواره فجر را تحت تاثیر قرار دهد و کارش به جنجال هم برسد.

از بازیگرانی نیست که به شرایط حاکم بر جامعه اش بی اعتنا باشد؛ اعتراض می کند، متن های تند و آتشین می نویسد و آن را منتشر می کند؛ برایش فرقی هم ندارد که اعتراضش به ناپدید شدن سعید مرتضوی باشد یا تبعیض میان زنان ایرانی و سوریه ای برای ورود به استادیوم آزادی!

سال گذشته می خواست برای مردم قسمت نوروزی «پایتخت» را بسازد اما عمر دوست و همکارش برای نگارش فیلمنامه آن قد نداد.

با این وجود خیلی ها از او می پرسند که تکلیف فصل جدید سریال پرطرفدار چه می شود؟ چون شاید خیلی ها از او و تیمش می خواهند که به احترام خشایار الوند «پایتخت ۶» را بسازند و آن را به این نویسنده فقید تقدیم کنند.

«قسم» را به احتمال زیاد امسال اکران می کند. این که نام تنابنده به عنوان کارگردان یک فیلم مطرح شود مخاطبان زیادی را به سالن های سینما خواهد کشاند حتی اگر فیلمی درام ساخته باشد.

منبع: فیلم نیوز

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها