کانادا به مقابله با تعرفه‌های واردات الوار آمریکا می‌رود

کانادا خواستار تجدیدنظر در حکم اخیر پنل سازمان جهانی تجارت در خصوص استفاده از شیوه تعیین تعرفه ضد دامپینگ آمریکا برای واردات الوار کانادایی شد و آنها را غیرمنصفانه خواند.

کانادا به مقابله با تعرفه‌های واردات الوار آمریکا می‌رود

کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد ما بر این باوریم که تعرفه‌های آمریکا روی واردات الوار چوب نرم کانادا غیرمنصفانه و ناعادلانه است و به همین دلیل این تعرفه‌ها را تحت قانون سازمان جهانی تجارت و توافق تجارت آزاد به چالش می‌کشیم.

کانادا در سال ۲۰۱۷ یک شکایت فنی را در سازمان جهانی تجارت مطرح و اعلام کرده که از صنعت الوار خود دفاع خواهد کرد اما تصمیم هفته گذشته این نهاد، به نفع آمریکا بوده است.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و کانادا پس از این که این دو کشور با مکزیک سال گذشته در خصوص یک توافق تجارت آزادی که جایگزین توافق نفتا شود، به تفاهم رسیدند دوباره بالا گرفته است.

آمریکا در خصوص شیوه محاسبه تعرفه‌های ضد دامپینگ خود (معروف به زیروئینگ) چندین بار در سازمان جهانی تجارت شکست خورده و این تعرفه‌ها پیش از این بسیار بالا و ناعادلانه شناخته شدند.

رد مکرر این تعرفه‌ها در سازمان جهانی تجارت باعث شد کمپین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اصلاحات در این نهاد جهانی کلید بخورد و آمریکا مانع انتصاب اعضای هیأت تجدیدنظر سازمان جهانی تجارت شد که کارکرد دادگاه عالی جهان برای اختلافات تجاری را مختل کرده است.

ترامپ سال گذشته تهدید کرد اگر سازمان جهانی تجارت اصلاح نشود، آمریکا از این نهاد خارج خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا کانادا را متهم کرده از صنعت الوار حمایت می‌کند. تعرفه‌های آمریکا شامل واردات سالانه الوار کانادایی به ارزش حدود ۵.۶۶ میلیارد دلار شده است.

کانادا هفته گذشته اعلام کرد به دنبال راه‌هایی برای افزایش کارآمدی تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه آمریکا برای اقدامات تنبیهی روی صادرات فولاد و آلومینیوم کانادا است.

بر اساس گزارش رویترز، کانادا روی صادرات کالاهای آمریکایی به ارزش ۱۲.۴ میلیارد دلار تعرفه وضع کرده است.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها