گوشی‌قاپ ١٧ساله مشهدی به دام افتاد

به خیال خام خودش فکر همه جایش را کرده بود. او راه‌های گریز را شناسایی کرده و با پرسه‌زنی به دنبال سوژه‌های مورد نظرش می‌گشت...

گوشی‌قاپ ١٧ساله مشهدی به دام افتاد

به گزارش مشهد فوری ، به خیال خام خودش فکر همه جایش را کرده بود. او راه‌های گریز را شناسایی کرده و با پرسه‌زنی به دنبال سوژه‌های مورد نظرش می‌گشت. شاید تنها چیزی که به فکرش نرسیده بود، سماجت سوژه‌ها و تعقیب او بود، موردی که بالاخره او را زمین‌گیر کرد.
دستبند پلیس زمانی به جان نوجوان هفده‌ساله نشست که هنوز نفسش چاق نشده بود. او در حالی که نفس‌نفس می‌زد سوار خودرو پلیس شد و به کلانتری شهید نواب صفوی مشهد منتقل شد.

این پسر نوجوان طبق آنچه در اظهارات اولیه‌اش اعلام کرد برای سرقت گوشی تلفن همراه نقشه‌ای را طرح‌ریزی می‌کند، اما از آنجا که وسیله‌ نقلیه‌ای برای فرار نداشته در اجرای آن به مشکل می‌خورد.

او تصمیم می‌گیرد که با پای پیاده اقدام به سرقت کند. از این رو با پرسه‌زنی در بوستان وحدت مشهد، افراد مختلفی را زیرنظر می‌گیرد و دقایقی بعد خودش را به ٢پسر جوان نزدیک می‌کند و با این بهانه که می‌خواهد با خانواده‌اش صحبت کند از آن‌ها درخواست گوشی تلفن همراه می‌کند. این افراد نیز با اعتماد بیجا به این پسر نوجوان گوشی خود را در اختیار او قرار می‌دهند و او به بهانه صحبت چند قدم از آن‌ها دور می‌شود و در یک لحظه پا به فرار می‌گذارد.

پسران جوان که متوجه می‌شوند رودست خورده‌اند، بلافاصله اقدام به تعقیب او می‌کنند و پس از طی مسافتی طولانی در حاشیه پارک به این سارق رسیده و با او درگیر می‌شوند. در حین این درگیری ٣نفره، یکی از تیم‌های گشتی کلانتری شهید نواب صفوی، هنگام گشت‌زنی در محدوده متوجه درگیری این افراد می‌شود و با مداخله به‌موقع ضمن پیشگیری از حوادث احتمالی بعدی، سارق را به کلانتری منتقل می‌کند.

سرهنگ قربانعلی کرمانی فرمانده انتظامی ثامن و سرکلانتر هشتم پلیس مشهد که برای ریشه‌یابی این اقدام شرورانه پسر نوجوان به پرونده ورود پیدا کرده است، با اشاره به اینکه شهروندان باید در مواجهه با افرادی که به این شکل تقاضای کمک دارند مراقبت بیشتری داشته باشند، تا مورد سرقت واقع نشوند، از افراد خواست تا هنگام مواجهه با چنین درخواست‌هایی حتما خود شماره را گرفته و پس از اینکه طرف مقابل تلفن را جواب داد در صورت تأیید و شناسایی هویت تماس گیرنده، گوشی را در دسترس این افراد قرار دهند و علاوه بر این مراقب باشند که فاصله آن‌ها با یکدیگر زیاد نشود.

منبع: شهرارا انلاین

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها