تصاویر بی‌ام‌و سری ۱ جدید قبل از رونمایی لو رفت

در آخرین روز‌های انتظار برای معرفی هاچبک سریع و اسپرت بی‌ام‌و، تصاویر جاسوسی آن در نمای کاملا مشخص در فضای مجازی منتشر شد.

تصاویر بی‌ام‌و سری ۱ جدید قبل از رونمایی لو رفت

شنیده‌ها حاکی از آن است که پرچمدار بهترین‌هاچبک‌های دنیا به زودی معرفی خواهد شد. بی‌ام‌و سری ۱ یکی از پرطرفدارترین هاچبک‌های اسپرت دنیا محسوب می‌شود که به آن لقب تنها هاچبک دیفرانسیل عقب را نیز می‌دهند. انتقال نیروی موتور به عقب آن هم در یک هاچبک کوچک به معنی لذت بسیار بالای رانندگی با امکان انجام حرکات نمایشی از جمله دریفت است. این موضوع یکی از مهم‌ترین عواملی بوده که طی دهه‌های گذشته سری ۱ را به یکی از محبوب‌ترین هاچبک‌های کلاس پرمیوم بدل کرده است.
حال در آستانه رونمایی از نسل جدید بی‌ام‌و سری ۱، این شرکت اعلام کرده که تولید نسخه دیفرانسیل عقب آن را پایان می‎بخشد و این خودرو تنها در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می‎شود. این تصمیم که به دلیل پایین آمدن هزینه‌های تولید و کاهش استهلاک خودرو اتخاذ شده، به مزاج بسیاری از طرفداران خوش نیامده است.
با تمامی این تفاسیر، حال انتشار زود هنگام تصاویر جاسوسی این خودرو بدون هیچ‌گونه استتاری، نقل محافل خبری شده است. همانطور که از تصویر مشخص است خودروی مورد نظر یک نسخه اسپرت از سری ۱ بوده که با پکیج M پاور و پیشرانه قوی‌تر تولید شده است. با توجه به نام درج شده روی صندوق بار (M135i) پیش‌بینی می‌شود که این مدل دارای یک پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کاملا جدید با توان تولیدی 302 اسب‌بخار باشد. البته ارائه نمونه‌های قدرتمند‌تری همچون M140i یا M145i نیز برای این مدل چندان دور از انتظار نیست چرا که رقیب مستقیم آن یعنی مرسدس A کلاس، قرار است در نسخه A45 AMG به عنوان یکی از قوی‌ترین هاچبک‌های جهان با توانی در حدود ۴۰۰ اسب‌بخار عرضه شود.


در تصاویر بدست آمده، نمای جلویی خودرو در بخش چراغ‌ها و جلوپنجره براق فلزی یادآور نسل جدید مدل رودستر (سقف باز شو) بی‌ام‌و Z4 است. در بخش پشتی نیز چراغ‌های باریک و کشیده با زبان طراحی جدید بی‌ام‌و همخوانی دارند و شباهتی نیز با مدل کراس‌اوور X2 در آن دیده می‌شود. همچنین سپر اسپرت و دیفیوزر سیاه رنگ با اگزوز‌های دوگانه مشخصا تنها برای نسخه‌های M پاور عرضه می‌شوند و به نوعی بهترین و زیبا‌ترین نمونه قابل عرضه برای سری ۱ جدید به حساب می‌آیند. نسل جدید بی‌ام‌و سری ۱ احتمال شهریور ماه امسال در نمایشگاه فرانکفورت به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها