کتاب‌های درسی چقدر گران شد؟

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه سال آینده ثبت سفارش کتاب‌های درسی تمام دانش‌آموزان اینترنتی می‌شود، گفت: ۵۷ هزار جلد کتاب درسی بین دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده توزیع شد.

کتاب‌های درسی چقدر گران شد؟

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 98-99 دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوم به صورت اینترنتی است و براین اساس ثبت کتاب‌‌های درسی پایه دوم تا ششم ابتدایی از 20 فروردین آغاز شده است.

ثبت سفارش کتاب‌های پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره دوره متوسطه و پایه‌های هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان آغاز شده و تا 20 خرداد ماه ادامه دارد.

علی باقرزاده معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در رابطه با ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌‌های درسی اظهار کرد: براساس تجربه خوب سال‌های گذشته از 20 فروردین ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه و پایه‌های هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دانش‌آموزان استعدادهای درخشان آغاز شده و تا 20 خرداد ماه ادامه دارد، تا امروز 400 هزار نفر به صورت گروهی و فردی ثبت سفارش را انجام داده‌اند.

ثبت‌نام کتاب درسی کلاس اولی‌ها از 23 تیر

وی افزود: ثبت‌نام کتاب‌‌های درسی دانش‌آموزان پایه اول دبستان از 23 تیر آغاز و تا 5 شهریور ادامه دارد، همچنین برای دانش‌آموزانی که در طول تابستان ممکن است محل زندگی خود را تغییر دهند، فرصت اصلاح ثبت سفارش از اول مرداد تا 16 شهریور وجود دارد.

توزیع کتاب درسی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم از طریق کتاب‌فروشی‌ها

باقرزاده بیان کرد: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه‌‌های هفتم، هشتم و نهم از طریق کتاب‌فروشی‌ها توزیع می‌شود که از سوم شهریور می‌توانند برای خرید کتاب‌ها اقدام کنند و دانش‌آموزانی که کتاب‌های خود را به صورت الکترونیک سفارش می‌دهند، اول مهر آن را از مدرسه دریافت می‌کنند؛ برخی از رشته‌های کاردانش کتاب درسی ندارند و چون جنبه مهارتی دارد، یک راهنمای برنامه دارند بنابراین نیاز نیست کتاب موسسات خصوصی را دریافت کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: دانش‌آموزان برای ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی باید به سامانه www.irtextbook.ir وارد شوند و در سایت روش ثبت سفارش به صورت کامل بیان شده است، دانش‌آموزان با استفاده از کدملی و سریال شناسنامه، انتخاب پایه مدنظر و نام مدرسه باید اقدام کنند.

کتاب‌های درسی چقدر افزایش قیمت داشت؟

وی با اشاره به اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تلاش کرده است تا قیمت کتاب‌های درسی افزایش حداقلی داشته باشد، گفت:‌ کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه اول حداکثر 10 درصد افزایش و متوسطه دوم به دلیل پایین بودن تیراژ کتاب‌ها 16 تا 17 درصد افزایش داشته است.

باقرزاده درباره قیمت کتاب‌های درسی دوره ابتدایی افزود: پایه اول 16 هزار 100 تومان، پایه دوم 17 هزار و 500 تومان، پایه سوم 22 هزار و 100 تومان، پایه چهارم 22 هزار و 600 تومان، پایه پنجم 22 هزار و 600 تومان و پایه ششم 26 هزار و 900 تومان است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در حد میانگین 40 هزار تومان و در متوسطه دوم به طور میانگین 45 هزار تومان است و اگر موسسات و نهادهای خیریه تمایل به پرداخت هزینه‌ کتاب دانش‌آموزان نیازمند را داشته باشند می‌توانیم کدملی دانش‌آموزان را برای سفارش اینترنتی کتاب و پرداخت هزینه در اختیار آنها قرار دهیم.

57 هزار جلد کتاب درسی به دست دانش‌آموزان سیل‌زده رسید

وی درباره کتاب‌های درسی مناطق سیل‌زده عنوان کرد: براساس گزارش استان‌ها تا امروز 57 هزار جلد کتاب برای استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و فارس به صورت رایگان توزیع و دراختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، در استان خوزستان به دلیل اینکه گرمسیری بوده و سال تحصیلی کوتاهتر است و هنوز برخی مناطق درگیر سیل هستند و امکان تشکیل کلاس‌های درس وجود ندارد هنوز، درخواستی برای ارسال کتاب نداشتیم.

سال آینده تمام دانش‌آموزان به صورت اینترنتی کتاب درسی سفارش می‌دهند

باقرزاده افزود: 80 میلیارد ریال اعتبار برای مناطق سیلزده و مناطق محروم اختصاص دادیم تا کتاب‌های درسی در 20 استان با تخفیف 50 تا 100 درصدی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، بیان کرد: برای رفاه حال خانواده‌ها و متعادل نگه داشتن بهای کتاب درسی، سال آینده تمام دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی تحت پوشش ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها