دعانویس مجازی به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی با ترفند رمالگری و دعانویسی اقدام به کلاهبرداری از مردم می کرد، توسط کارشناسان پلیس فتای زنجان شناسایی و دستگیر شد.

دعانویس مجازی به دام پلیس افتاد

محمدعلی آدینه‌لو امروزاظهار کرد: در پی رصد و گشت زنی‌های مستمر کارشناسان پلیس فتا زنجان در فضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی شد که با درج آگهی فالگیری و رمالگری، اقدام به کلاهبرداری از عموم مردم می‌کرد، لذا در همین راستا ضمن تشکیل پرونده، بررسی فنی در مورد موضوع تا کشف، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان مربوط به بزه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهمه به هویت‌ معلوم در یکی از شهرستان‌های تابعه استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت، با اخذ دستور قضایی و با اعزام مأموران، متهمه توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان جلب شد و همه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، مورد توقیف قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهمه منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان با اقرار به جرم خود، انگیزه اش را در ارتکاب جرم ، منافع مالی بیان کرد.

آدینه لو بیان داشت: متهمه با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغ هنگفتی از آنها اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

وی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زود باوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا به شهروندان و کاربران توصیه می‌شود به تبلیغاتی که از طریق فضای‌ مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا زنجان درپایان ضمن هشدار به گردانندگان این‌گونه صفحات و کانال‌ها از شهروندان درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها