داورزنی: برای تمدید قرارداد شفر و برانکو نمی‌توانیم کمک مالی کنیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: با برگزاری جلساتی میان مسئولان فدراسیون‌های شنا و نجات غریق، تکلیف استخر قهرمانی آزادی در یکی دو روز آینده مشخص می‌شود.

داورزنی: برای تمدید قرارداد شفر و برانکو نمی‌توانیم کمک مالی کنیم

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در آخرین اظهارات خود درباره واگذاری استخر قهرمانی آزادی، توضیح داد: با توجه به شناختی که من از گذشته شنای کشور دارم در دو سه دهه گذشته تعدادی استخر داشتیم که بسیار محدود بودند. در دو دهه قبل هم تلاش شد تا استخر قهرمانی دیگری در کشور ساخته شود که الان استخر ۹ دی در اختیار فدراسیون شنا است. اما در مورد استخر قهرمانی آزادی باید بگویم این استخر هویت شنای کشور است که در مجموعه آزادی قرار دارد و شرکت توسعه موظف است منابع خود را مدیریت کند. خوشبختانه شرکت توسعه هم همیشه تلاش کرده است با همه فدراسیون‌های ورزشی کشور هماهنگ باشد اما، همانطور که میدانید ردیف خاصی برای نگهداری مجموعه آزادی از سوی دولت اختصاص داده نشده است، گاهاً کمک‌هایی شده است اما مشخص شده نیست.

او افزود: در کنار استخر قهرمانی آزادی یک استخر آب گرم قرار دارد که محل گرم کردن شناگران است و از ۵۰ سال پیش که افتتاح شد این وارم آپ وجود داشت. با وجود این صحبت‌ها استخر آزادی آموزشی نیست و برای ورزش قهرمانی است و نمی‌توان به غیر از این هم از آن استفاده کرد چون نمی‌توان به جز شیرجه تخصصی از آن استفاده کرد چون عمق آن زیاد است. می‌شود در خصوص واگذاری این استخر تدبیر بهتری داشت و از همین جهت جلسه‌ای را با مهندس کریمی و آقای رضوانی داشتیم که صحبت‌های مختلفی در این خصوص شد. سو تفاهم‌هایی بود که باعث شد آقای ایلخان نوری (رئیس فدراسیون نجات غریق) و محسن رضوانی (رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو) نشستی را با هم داشته باشند تا این فدراسیون به هر دو فدراسیون امکانات بدهد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: امروز و فردا است که قصه استخر آزادی به پایان برسد اما باید قبول کرد استخر آزادی برای درآمدزایی نیست که هزینه نگهداری‌اش را دربیاورد و باید این استخر را به عنوان یک مکان برای توسعه ورزش قهرمانی نگهداری کرد جون، به فدراسیون‌های ما امکانات می‌دهد. فدراسیون شنا نیز به عنوان متولی شنای کشور می‌بایست در این زمینه پاسخگو باشد. فدراسیون شنا در حال حاضر برنامه‌های خود را در استخر ۹ دی انجام می‌دهد اما ضرورت دارد که استخر آزادی به عنوان مکانی که از ابتدا برای ورزش قهرمانی است، در اختیار ورزش قهرمانی باشد. طبق صحبت‌هایی هم که شده است قرار بر این شد استخر در اختیار یکی از فدراسیون‌ها باشد و به فدراسیون دیگر امکانات بدهد. با توجه به اینکه زمینه فعالیت نجات غریق با ورزش قهرمانی متفاوت است، قرار است با صحبت در مورد این مسائل تفاهم نهایی صورت بگیرد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در صورت گرفتن استخر قهرمانی از شنا، قرار است مسئولان شنا استعفای دسته جمعی دهند، به رادیو تهران توضیح داد: وارد این بحث‌ها نشویم بهتر است. به هر حال تنها فدراسیون شنا در مجموعه آزادی نیست و نزدیک به ۲۰ فدراسیون در آزادی کار قهرمانی می‌کنند که شرکت توسعه هم در کنار همه این فدراسیون‌ها بوده است و الان هم فدراسیون‌ها مبالغ زیادی را به شرکت توسعه بدهکار هستند. با این حال شنا گزینه خاصی است که قطعاً در این یکی دو روز اخیر مشکل آن برطرف می‌شود.

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان ایران درباره این موضوع که سال ۹۸ سال سختی برای ورزش کشور خواهد بود، اظهار داشت: ما در این ۴۰ سال عادت کردیم که در شرایط سخت از بحران‌ها بگذریم و موضوع جدیدی نیست. به هر ترتیب در هر ۴ دهه گذشته بعد از انقلاب با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کردیم. در سال ۹۸ با شرایطی که دشمنان ما در خصوص انتقال منابع درآمدمان به وجود آوردند، باید درآمدهای‌مان بتوانیم به خوبی مدیریت کنیم.

وی درباره مشکلاتی که برخی فدراسیون‌ها برای اعزام‌هایشان در سال جاری دارند، گفت: بالاخره فدراسیون‌هایی که کار می‌کنند و برنامه تنظیم می‌کنند از قبل می‌دانند که در ابتدای سال اعزام دارند و تیمی که برای فروردین‌ماه آماده می‌کنند از از قبل کارهایش را انجام داده‌اند. معمولاً تا اواسط اردیبهشت منابع فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود و الان یک مقدار بعضی از فدراسیون‌ها در تأمین ارزشان به مشکل خورده‌اند ولی خیلی نگران‌کننده نیست و حل می‌شود.

معاون توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره این موضوع که خیلی از ورزشکاران انتظار دارند پاداش قهرمانی‌هایشان پرداخت شود و به تازگی حسن یزدانی گفته است که ۲ سال حقوق نگرفته است، تصریح کرد: ما در سال ۹۷ در آخر اردیبهشت‌ماه پاداش‌های گذشته مسابقات المپیک و قهرمانی جهان را پرداخت کردیم و امسال هم طبق برنامه‌ای که وزارت ورزش از قبل تعیین کرده امیدواریم که بتوانیم ظرف یکی دو ماه آینده پاداش‌ها را پرداخت کنیم. ما هیچ وقت در اسفندماه پاداش قهرمان‌ها را نداده‌ایم. به همه قول داده‌ایم که مسابقات جاکارتا را در اولویت اول پرداخت قرار دهیم، البته هم بازی‌های آسیایی و هم پارآسیایی.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده افرادی که در فدراسیون‌ها بازنشسته شده‌اند، همچنان مشغول به کار هستند، یادآور شد: ما در ارکان فدراسیون‌ها بازنشسته نداریم اما اینکه آنها می‌توانند با فدراسیون‌ها همکاری کنند، این امکان وجود دارد که از آنها در فدراسیون‌ها به عنوان مشاور استفاده شود. ما هیچ بازنشسته‌ای نداریم این خلاف قانون است. در ۸ فدراسیونی که اسفند مجامع آنها را برگزار کردیم، تغییر نسل اتفاق افتاده است، طبیعی است باید از ظرفیت پیشکسوتان استفاده کرد که این اتفاق در فدراسیون‌ها رخ داده است. به هر صورت در ارگان فدراسیون‌ها بازنشسته نداریم.

وی درباره برگزاری انتخابات والیبال، کشتی، وزنه‌برداری هم گفت: تلاشمان بر این است که وزنه برداری و کشتی را فصل بهار انتخابات را برگزار کنیم. شاید برای والیبال کمی طول بکشد اما سعی می‌کنیم ثبت‌نام از نامزدها را انجام دهیم.

معاون توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شفر و برانکو شاید قراردادشان تمدید شود، آیا از نظر منابع مالی کمک‌هایی از سوی وزارت ورزش انجام خواهد شد، افزود: بیش از دو سال است که استقلال و پرسپولیس خودشان منابع را تأمین می‌کنند. وزارت ورزش نه می‌تواند و نه اجازه دارد پرداخت مالی داشته باشد، اما به عنوان متولی کار نظارت خواهد داشت. با توجه به اینکه هر دو باشگاه هواداران میلیونی دارند تلاش شده شرایط مناسب برای هر دو باشگاه فراهم شود امید است در سال ۹۸ خصوصی‌سازی این دو باشگاه تمام شود و دولت به هر دو باشگاه مانند سایر باشگاه‌ها نگاه کند تا هواداران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

داورزنی در پایان درباره اینکه تیم ملی هنوز سرمربی ندارد و این دغدغه خیلی‌هاست، تاکید کرد: طبیعی است فوتبال به خاطر شرایط ویژه دغدغه خیلی‌ها باشد، تعیین تکلیف سرمربی برای وزارت ورزش و فدراسیون هم دغدغه است اما تاج تلاش زیادی می‌کند، وزارت ورزش هم کنار آنهاست. تلاش فدراسیون فوتبال این است کارها زودتر انجام شود. البته نگران نباشید سرمربی هم زودتر تعیین تکلیف می‌شود.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها