کلینزمن پس از ایران از چین هم گذشت

سرمربی سابق تیم ملی آلمان پیشنهاد تیم آسیایی را رد کرد.

کلینزمن پس از ایران از چین هم گذشت

پس از اینکه شایعه حضور یورگن کلینزمن در تیم ملی ایران تکذیب شد، رسانه‌های خبری آسیا از قبول هدایت تیم ملی چین توسط ستاره سابق تیم ملی آلمان خبر دادند اما کاپیتان قهرمان یورو 96 این پیشنهاد را هم رد کرد.

ماجرای پیشنهاد چین از جایی آغاز شد که کلینزمن همراه دیگر اعضای تیم قهرمان جام‌جهانی 1990 به عنوان میهمانان ویژه در مراسم افتتاح دفتر بین‌المللی بوندس‌لیگا در پکن شرکت کرد و از آن زمان شایعه حضور او روی نیمکت چین جدی شد. ستاره سابق تیم ملی آلمان ادعا کرد برخلاف دوران بازی اصلا علاقه ندارد در دوران مربیگری هم کشورها و هم تیم‌های مختلف را تجربه کند. از طرفی به نظر او زیر ساخت و وضعیت تمرینات و شرایط چین و آلمان با هم تفاوت دارد. کلینزمن دلیل ترجیح آمریکا به چین را توجه بیش‌تر به زیرساخت‌ها و بازیکنان 18 تا 20 ساله دانست.

درک ساختار

کلینزمن معتقد است بدون ایجاد زیرساخت‌های مناسب، امکان اتخاذ تصمیمات مناسب از سوی اهالی فوتبال هر کشور وجود نخواهد داشت. کلینزمن ادعا کرده در اولین سفر به چین اطلاعات کمی از فرهنگ فوتبالی، سوپر لیگ چین، بازیکنان و سرمربیان این کشور داشت پس نمی‌تواند اظهارنظر جامعی درباره فوتبال کشور آسیایی داشته باشد. با این حال پس از رد پیشنهاد چین، احتمالا دیگر نام کلینزمن کنار یک تیم آسیایی قرار نمی‌گیرد. پیش از این مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان در شبکه‌های اجتماعی از احتمال حضور کلینزمن روی نیمکت تیم ملی کشورمان خبر داده بود اما بعید به نظر می‌رسد با توجه به مشکلاتی مانند برخورداری کلینزمن از عنوان شهروندی آمریکا و همچنین مبلغ بالای او، این شایعه واقعیت داشته باشد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها