فال عطسه

سرفه و عطسه از جمله واکنش های بدن است اما ما از آنها به عنوان نشانه هایی یاد می کنیم . یک تفکر قدیمی و بدون پایه علمی در بین ما ایرانی ها وجود دارد که عطسه یعنی صبر در انجام کار. ما در ادامه فال عطسه را می خوانیم. 

فال عطسه

بررسی اینکه در چه روزی از هفته و چه ساعتی از آن عطسه می کنیم و این عطسه چه معنایی می تواند داشته باشد خلاصه فال عطسه است که بسیار فراگیر شده است و افرادی که به آن اعتقاد دارند بعد از هر عطسه جدول زیر را چک می کنند تا درباره مفهوم عطسه خود بخوانند. فال عطسه را در پرشین یو بخوانید.

طالع بینی فال عطسه

فال عطسه روز جمعه جمعه ساعت اتفاق ۶-۷ صبح فکر کن ۷-۸ ص فامیل ۸-۹ ص زیبایی ۹-۱۰ ص مسافرت ۱۰-۱۱ ص رابطه ۱۱-۱۲ ظهز اولین عشق او هستی ۱۲-۱۳ ظ صحبت درباره تو ۱۳-۱۴ ظ مهمانی ۱۴-۱۵ عصز عاشق میشوی ۱۵-۱۶ ع دیدار ۱۶-۱۷ ع هیچ اتفاقی نمی افتد ۱۷-۱۸ ع خیانت کار نباش ۱۸-۱۹ شب ازدواج ۱۹-۲۰ ش با کسی دردودل میکنی مواظب باش ۲۰-۲۱ ش رنج میبری ۲۱-۲۲ ش کمی درباره خودت فکر کن ۲۲-۲۳ ش به حرف مردم اهمیت نده ۲۳-۰۰ ش مواظب باش ۰۰-۰۱ نیمه شب در خواب او را می بینی پسنیده دیدم مطالبی از اهل بیت درباره عطسه بنویسم:

هرگاه عطسه کردی این دعا را بخوان: امام صادق فرمودند: هرکه عطسه کند و دست را بر روی بینی گذارد و بگوید: الحمدلله رب العالمین کثیرا"کما هو اهلُهُ و صلی الله علی محمدٍ النبی و اله و سلم از سمت او مرغی که از ملخ کوچکتر و از مگس بزرگتر است به سمت عرش خداوند میرود و در زیر عرش برای او تا روز قیامت استغفار میکند.


راهنمای فال عطسه

در حدیثی دیگر فرمودند: کسی که عطسه کند تا هفت روز از مردن ایمن است مطلبی جالب:از حضرت رسول (ص) منقول است که فرمودند: عطسه تصدیق میکند سخنی را که مقارن او واقع شود و علامت راستی آن سخن است یعنی : اگر سخنی گفتیم و فورا" خودمان یا اطرافیان عطسه ای کردیم دلیل بر درستی آن است و اگر تصمیم به انجام داریم بهتر است انجامش دهیم نه اینکه بگوییم صبر آمد باید صبر کنیم و انجام ندهیم!!! از حضرت علی (ع) منقول است که هر که بعد از عطسه بگوید:

الحمدلله رب العالمین علی کلِّ حال درد گوش و درد دندان نیابد و از حضرت امام صادق منقول است هر که عطسهکسی را بشنود حمد الهی کند و صلوات بر محمد و اهل بیتش بفرستد درد چشم و درد دندان به او نرسد و فرمود که این را بگو اگرچه دریا در میان تو و او فاصله باشد در حدیث دیگر فرمود برای رفع درد دندان و درد گوش که چون کسی عطسه کند حمد خدا را بگوید در حدیث دیگر منقول است که ترسایی عطسه نمود

آن حضرت به او گفتند: یرحمک الله در حدیث دیگر منقول است که چون مسلمانی عطسه کند و ساکت بماند از برای علتی ملائکه از جانب او میگویند : الحمدلله ربُ العالمین و اگر آن مسلمان این را بگوید ملائکه میگویند :یغفرالله لک و فرمودند: عطسه نمودن بیمار علامت عافیت او و راحت بدن اوست.از امام صادق منقول است که فرمودند: عطسه نفع میبخشد به بدن مادامی که زیاده از سه مرتبه نشود و چون زیاده از سه مرتبه شود درد و بیماریست . منبع: کتاب حلیه المتقین (آداب عطسه… صفحه ۳۰۵ پ۲و۳)

فال عطسه برای ساعات روز

از حضرت رسول (ص) منقول است که چون کسی عطسه کند او را دعا کنید اگرچه دریا در میان فاصله باشد از امام رضا(ع) منقول است که دهن دره از شیطان است و عطسه از جانب خداوند عالمیان است در حدیثی دیگر منقول است که حق تعالی را نعمتهای بسیار بر بنده است در هنگام صحت بدن و سلامتی اعضاء و جوارح بنده فراموش میکند که خدا را بر آن نعمتها شکر کند پس به این سبب خداوند امر میفرماید بادی را که در بدنش جولان میکند و از بینی اش بیرون می آید.پس از این جهت مقرر نموده اند که در این حال خداوند را حمد کندکه این حمد تلافی شکر آن نعمتها باشد که فراموش نموده است.

حضرت امام محمد باقر (ع) فرمود که نیکو چیزی ایست عطسه نفع میرساند به بدن و خدا را یاد می آورد.

بد نیست بدانید عطسه کردن مفید است

این آزمایش شامل مطالعه روی صداهای مختلفی است که مردم به هنگام عطسه کردن از خود تولید می‌کنند. نتایج این مطالعه که ۵۴۷ داوطلب در آن شرکت کردند، نشان می‌دهد شخصیت‌های مختلف به شکل‌های گوناگون عطسه می‌کنند.دکتر پاتی وود که این پژوهش را انجام داده می‌گوید ۴ نوع عطسه کردن مختلف وجود دارد که مطابق با شخصیت‌ افراد است.

طبق این بررسی‌ها افرادی که با صدای بلند عطسه می‌کنند،تمایل دارند که رهبران و رؤسایی با نفوذ و خوب باشند، آنهایی که ملایم ‌تر عطسه می‌کنند، عموماً شخصیت آرام ‌تر، وفادار و وابسته‌تری دارند، کسانی که هنگام عطسه کردن جلوی دهان خود را می‌گیرند بسیار موقر و متعادل هستند و بالاخره آخرین نوع عطسه که در این پژوهش آمده، مربوط به افرادی است که سریع عطسه می‌کنند که این افراد اغلب شخصیت تند و تیزی دارند.

این واقعیت که سرفه و عطسه باعث گسترش بیماری می‌شوند، حقیقتی انکار ناپذیر است و باید به افراد، به خصوص کودکان آموخت که در موقع عطسه کردن، با دستمال جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها