آمریکا رسما سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

رویترز گزارش داد بر اساس اطلاعیه‌ای که صبح امروز دوشنبه به وقت محلی از سوی اداره ثبت فدرال آمریکا منتشر شده، دولت آمریکا رسما نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

آمریکا رسما سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

طبق قانون، کنگره آمریکا تا امروز به مدت ۷ روز فرصت داشت با این تصمیم مخالفت کند. بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، سازمانِ در معرضِ اتهام از لحظه قرار گرفتن رسمی نامش در فهرست سازمان‌های تروریستی ۳۰ روز فرصت دارد در دادگاه به آن اعتراض کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دوشنبه هفته گذشته (هجدهم فروردین) ساعاتی قبل از شروع انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در اقدامی که به سرعت از سوی بسیاری از کشورها و گروه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، بیانیه‌ای را امضاء کرد که به موجب آن، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمره سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفت.

متعاقب این تصمیم، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

دوشنبه گذشته همزمان با تصمیم دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند در صورتی که کنگره در مهلت قانونی ۷ روزه خود با این تصمیم مخالفت نکند، اطلاعیه آن رسما در دفتر اداره ثبت فدرال آمریکا منتشر شده و این تصمیم وارد فاز اجرایی خواهد شد. اتفاقی که امروز رخ داد.

هرچند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیش از این تصمیم نیز از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته بود اما قرار گرفتن نام این سازمان در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی، تجلی دیگری از خصومت آمریکا با کشورمان و استفاده ابزاری واشنگتن از تروریسم به شمار می‌رود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد جواد
    0

    این هم نتیجه ذلت و نوکری کدخدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها