در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح شد؛

90 درصد زمین‌های کشاورزی بستان زیر آب رفتند/ علت نبود شهردار در این شهر

بخشدار شهر بستان دشت آزادگان می‌گوید: شهردار این شهر حدود 2 ماه است که تعلیق شده است.

90 درصد زمین‌های کشاورزی بستان زیر آب رفتند/ علت نبود شهردار در این شهر

نامش را کمتر شنیده‌ایم و احتمالا کمتر از بحران سیل در آن آگاهیم. شهری که مسیر ورود به آن از طرف سوسنگرد هم گرفتار سیل شده و امکان تردد، عبور و مرور و امدادرسانی را سخت کرده است. مردم از نحوه امداد رسانی، در این شهر شکایت دارند و نبود شهردار را در این روزها معضل بزرگی می‌دانند. بخشدار شهر بستان (دشت آزادگان) در همین راستا به خبرنگار اجتماعی خبر فوری می‌گوید: شهردار این شهر حدود 2 ماه است که تعلیق شده است.

حبیب عفری ، بخشدار این شهر 7333 نفری در خوزستان گفت: 90 درصد زمین‌های کشاورزی این بخش که اغلب زمین‌های گندم یا نیشکر بودند زیر آب رفته است.

وی ادامه داد: 14 زیر گذر در شهر را باز کردیم و به واسطه آن آب، بسیاری از روستاهای شهر را احاطه کرده است.

بخشدار بستان تاکید کرد: به واسطه این کار، آب در جاده‌های شهرها و روستاها جاری شد اما به داخل شهرها و روستاها نفوذ نکرد، در حال حاضر هم تنها دغدغه ما همین عدم جاری شدن آب در محل زندگی مردم است.

عفری درباره نحوه امداد رسانی در این شهر نیز گفت: در ارتفاعات الله اکبر این شهر حدود 2000 عشایر زندگی می‌کنند که کارشان پرورش گاو میش، دامپروری یا کشاورزی است، در بسیاری از این ارتفاعات صعب العبور امداد رسانی به روش هلی کوپتر انجام می‌شود.

وی در خصوص نحوه احداث سیل بند در این شهر و فعالیت مردم ادامه داد: حدود 12000نفر کار احداث سیل بند را در این شهر انجام دادند که بخش زیادی از مردم این شهر بودند و تعداد هم از نیروهای کمکی دیگر شهرها بودند.

بخشدار بستان در پایان درباره نداشتن شهردار در این روزهای بحرانی در شهر نیز توضیح داد: حدود دو ماه است که شهردار بستان تعلیق شده و در تمام روزهای امداد رسانی هم این شهر شهردار حضور نداشت.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها