ساخت ۹۰۰ مسکن ویژه سیل زدگان توسط سپاه در مازندران

فرمانده سپاه کربلا گفت: سپاه برای ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان با همکاری کمیته امداد و بهزیستی در استان اعلام آمادگی کرده است.

ساخت ۹۰۰ مسکن ویژه سیل زدگان توسط سپاه در مازندران

سردار محمدحسین بابایی درباره اقدامات سپاه استان برای خدمات رسانی به سیل زدگان اظهار داشت: در مجموع ۹۰۰ واحد با کمک بهزیستی و کمیته امداد در مناطق سیل زده باید احداث شود و سپاه برای ساخت ۴۰۰ واحد اعلام آمادگی کرده است.

وی اظهار داشت: در حادثه سیلاب هشت هزار و ۸۱۴ هکتار باغ و زمین کشاورزی ،۷۶۰ دهنه پل ،۹۹ باب مسجد و حسینیه و مدرسه ،۴۵۰ واحد مرغداری و دامپروری ،۴ هزار کندوی زنبور عسل، مجموع خسارت سنگینی از سیل مازندران بود.

وی ادامه داد: هزار و ۷۳۰ منزل در ۱۲ شهرستان و نیز ۹۹ باب مسجد گل روبی و نیز ۶۴ کیلومتر راه روستایی بازگشایی شد و با تقاضای مدیریت آب منطقه‌ای ۷۶۰ سردهنه برای لایروبی به سپاه محول شد با توجه به اصرار استاندار مازندران که لایروبی سردهنه ها به سپاه واگذار شود الان نیاز به تأمین ماشین الات برای لایروبی داریم تا زودتر این کار را انجام دهیم.

سردار بابایی ادامه داد: با انعقاد قرار با کمیته امداد و بهزیستی احداث ۱۶۰ خانه برای مددجویان مصوب شد و سپاه در گام اول ۱۵۰ خانه را قبول کرد که به اعتراف کمیته امداد و بهزیستی به آمار خانه‌ها و با توجه به برخی منازلی که دچار آّبگرفتی شدند و در حال نشست است، شمار واحدهای احداثی در حال افزایش است.

وی گفت: یک آمار پنهانی هم مبنی بر ۲۰۰ خانواده که متأثر از سیل شدند، را جمع آوری کردیم که از این تعداد ۹۰ خانه در سیمرغ هستند و برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی اعلام آمادگی کردیم که در مجموع با هماهنگی با کمیته امداد و بهزیستی، ۹۰۰ باب منزل سیل زدگان باید احداث شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به وابستگی مردم به کشاورزی و دامداری تصریح کرد: باید لایروبی سردهنه ها زودتر اتفاق بیفتد و اگر این اتفاق نیفتاد باز دوباره سیل جدید تکرار می‌شود و خانه‌ها ساخته شده خراب می‌شوند.

وی افزود: در اولین مرحله بانک اطلاعاتی از میزان خسارت افراد سیل زده با اسم، آدرس و میزان خسارت تشکیل و ثبت شده است و ۴۲ گروه جهادی به نام ۴۲ شهید مدافع حرم تشکیل شده است.

سردار بابایی تصریح کرد: با توجه به پشتیبانی خوب بسیج سازندگی برای ساخت منزل، در ۹۰ روز کاری بویژه در منطقه سیمرغ خانه‌ها احداث و تحویل مردم می‌شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها