واردات چای و برنج با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخلفی آشکار است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: اقدام دولت در واردات چای و برنج با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی جنایت و جرم بزرگی است که در صورت تداوم کمر اقتصاد و تولید داخلی را می‌شکند.

واردات چای و برنج با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخلفی آشکار است

جبار کوچکی‌نژاد با انتقاد شدید از نحوه عملکرد دولت در تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات محصولاتی نظیر چای و برنج اظهار داشت: این اقدام جنایت و تخلف آشکاری است که در صورت تداوم می‌تواند اقتصاد داخلی را با چالش عظیمی مواجه سازد.

نماینده مردم رشت در مجلس ‌تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات محصولاتی که زمینه تولید و عمل‌آوری آن‌ها در داخل کشور وجود دارد را تخلف دانست و عنوان کرد: به عقیده بنده با نهادینه کردن فرهنگ مصرف و حمایت از تولیدات داخلی دیگر نیازی به واردات این دست از محصولات نیست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تولید سالانه بیش از 2 میلیون تن برنج در کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طبق آمارهای موجود در حال حاضر سالانه چیزی در حدود 700 تا 800 هزار تن برنج در داخل کشور به دلیل شیوه‌های نادرست مصرف توسط مردم دور ریز می‌شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه با اندکی حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و با اصلاح الگوی مصرف رسیدن به خودکفایی در تولید برنج امری شدنی است ابراز داشت: اگر اجرای این مؤلفه‌ها در دستور کار مسئولان قرار گیرد دیگر هیچ نیازی به واردات برنج آن هم با ارز 4 هزار و 200 تومانی نیست.

وی واردات بیش از اندازه و خارج از حد معمول نیاز برنج به داخل کشور را نیز تخلف دانست و با انتقاد از سیاست‌های دولت در این زمینه بیان داشت: دولت اگر درصدد جبران نیازهای داخلی است باید واردات برنج و چای را با ارز آزاد انجام دهد تا بیشتر از این‌ها به تولیدکنندگان و اقتصاد ملی ضربه وارد نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شعار رونق تولید که توسط مقام معظم رهبری در طلیعه امسال مطرح شد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد‌: سال‌هاست که مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کالای ایرانی تأکید دارند اما مسئولان ذیربط به توصیه‌های ایشان عمل نکردند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مسئولان در قوای مجریه و مقننه پیام مقام معظم رهبری را در مورد حمایت از تولید داخلی خوب درک نکردند افزود: اگر مسئولان اهداف اقتصاد مقاومتی را اجرایی می‌کردند امروز کشور در آشفته بازار تحریم‌ها به این مشکلات برخورد نمی‌کرد.

کوچکی‌نژاد از وارد آمدن آسیب جدی به اقتصاد ملی و عدم کنترل نرخ بسیاری از اجناس و کالاها سخن گفت و خاطرنشان کرد: اگر در تمام این سال‌ها مسئولان به جای حرف زدن از مذاکره و برجام به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل می‌کردند امروز شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد در کشور بودیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها