پمپئو: آمریکا همواره در کنار مردم ایران می‌ماند!

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در حضور جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا درباره مسائلی همچون تروریستی معرفی کردن سپاه پاسداران ایران طی ادعایی مداخله‌جویانه گفت که آمریکا در کنار مردم ایران می‌ماند.

پمپئو: آمریکا همواره در کنار مردم ایران می‌ماند!

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی توییتری از دیدار خود با گروهی از ایرانیان مقیم آمریکا در شهر دالاس واقع در ایالت تگزاس آمریکا خبر داد و نوشت: از دیداری اثربخش با گروهی از ایرانیان مقیم آمریکا در شهر دالاس لذت بردم. در مورد معرفی سپاه پاسداران ایران به عنوان گروهی تروریست که از امروز اجرایی می‌شود و همچنین ۴۰ سال بی توجهی به نیازهای مردم (ایران) گفت‌وگو کردیم. آمریکا همواره در کنار مردم ایران می‌ماند؛ آن‌ها شایسته بهتر از این هستند.

در پی اقدام خصمانه علیه ایران، واشنگتن در اقدامی غیرقانونی به طور رسمی نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای که در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا) درج کرده، نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در لیست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به طور غیررسمی اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد تا اعمال فشار حداکثری بر ایران را افزایش دهد. این اولین باری است که آمریکا یک نهاد دولتی خارجی را به‌طور رسمی تروریستی قلمداد می‌کند.

اقدام غیر قانونی دولت آمریکا در آستانه روز پاسدار برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی در حالی انجام شده که مسئولان کشورمان از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و مقامات نظامی کشورمان نسبت به عواقب چنین کاری هشدار داده بودند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امین معصومی نژاد
    0

    زیاد واق واق میکنی پمپئو ، تو ....نیستی تا بخوای به ملت و دولت فشار بیاری برید کشور ۲۴۲ ساله خودتونو جمع کنید ۷۰ درصد زیر هط فقر هستید ،نیاز نیست به فکر مردم ایران باشید .

  • علیرضا
    0

    سگ ها همیشه پارس می کنند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها