همدان رتبه‌دار تولید سیب‌زمینی کشور است/برداشت ۹۱۷ هزارتن در سال

رئیس سازمان جهان کشاورزی استان همدان بابیان اینکه استان همدان دارای رتبه اول تولید سیب زمینی در کشور است، گفت: سالانه ۹۱۷ هزارتن سیب زمینی در همدان تولید می شود.

همدان رتبه‌دار تولید سیب‌زمینی کشور است/برداشت ۹۱۷ هزارتن در سال

منصور رضوانی جلال با اشاره به وضعیت استان همدان در تولید برخی محصولات کشاورزی عنوان کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶ حدود ۳۸۹ هزار و ۸۹۱ هکتار از اراضی استان همدان به کشت گندم اختصاص یافت که با تولید بیش از ۰۰ ۸ هشتصد هزار تن گندم رکورد جدیدی در تولید این محصول به جا ماند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت خودکفایی در تولید روغن و همچنین اثرات مطلوب دانه‌های روغنی نظیر کلزا در تناوب غلات اقدامات مطلوبی در جهت توسعه و افزایش عملکرد این محصول صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهان کشاورزی استان همدان اضافه کرد: در سال زراعی گذشته ۸ هزار و ۱۳۱ تن کلزا از ۲ هزار و ۷۰۸ هکتار زمین تحت کشت این محصول برداشت شد.

رضوانی جلال همچنین عنوان کرد: در سال زراعی گذشته ۱۱۰ هزار هکتار جو آبی و دیم در استان همدان زیر کشت رفت که با تولید ۳۱۲ هزار تن رکورد جدیدی در تولید این محصول کسب شد.

وی به وضعیت استان همدان در تولید سیب زمینی نیز اشاره و اضافه کرد: استان همدان دارای رتبه اول تولید سیب زمینی به میزان ۹۱۷ هزار تن در سال است.

رئیس سازمان جهان کشاورزی استان همدان گفت: این مقدار از سطح ۲۱ هزار و ۸۸۰ هکتار زمین زراعی به دست آمده است.

رضوانی جلال در خصوص محصول چغندر قند نیز با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی استان همدان به کشت این محصول اختصاص داشت، گفت: ۵۴۷ هزار تن محصول چغندر قند به دست آمد.

وی با یادآوری اینکه حبوبات دارای اثرات مثبتی در بهبود حاصلخیزی خاک در اراضی دیم است، گفت: با ترویج کشت این محصول در اراضی آیش افزایش درآمد کشاورزان دیم کار درپی خواهد بود.

رئیس سازمان جهان کشاورزی استان همدان یادآور شد: درسال زراعی ۹۷-۹۶ حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی دیم استان همدان زیر کشت رفت که بیش از ۱۵ هزار تن انواع حبوبات حاصل شد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها