۵ هزار و ۶۲۵ تماس با آتش نشانی مشهد طی ۷۲ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته( از زمان شروع بارندگی‌ها) در مجموع ۵ هزار و ۶۲۵ تماس با سامانه ۱۲۵ از طریق شهروندان گرفته شده است.

۵ هزار و ۶۲۵ تماس با آتش نشانی مشهد طی ۷۲ ساعت گذشته

به گزارش مشهد فوری ،معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته( از زمان شروع بارندگی‌ها) در مجموع ۵ هزار و ۶۲۵ تماس با سامانه ۱۲۵ از طریق شهروندان گرفته شده که از این تعداد ۱۶۲ تماس منجر به عملیات امداد و نجات و حریق و ۵۶ مورد مرتبط با آبگرفتگی در سطح شهر است.

مهدی رضایی گفت: از لحظه وقوع بارندگی‌ها با توجه به اخطاریه سازمان هواشناسی در مورد احتمال وقوع سیل، از روز شنبه این هفته همه ایستگاه‌های آتش نشانی به حالت آماده‌باش کامل در آمدند و در هر روز ۵۰۰ آتش نشان فعال بودند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: در 10 نقطه از نقاط پرخطر مشهد مانند پل‌ها و معابر امام حسین(ع)، انقلاب، فجر و امام علی(ع) که احتمال آبگرفتگی و سیلاب وجود داشت، پمپ‌های ویژه لجن‌کش واریسکو مستقر شدند.

وی بیان کرد: همچنین با همکاری ستاد مدیریت بحران شهرداری مشهد تعدادی پمپ آبکشی به همراه خودرو و تجهیزات لازم به عنوان کمکی مناطق هم در ایستگاه‌های آتش نشانی قرار گرفتند.

رضایی با بیان اینکه ظهر امروز نیز دومین تیم غواصی و عملیات ویژه آتش نشانی مشهد به مناطق سیل‌زده گلستان اعزام شدند، ادامه داد: این تیم با تجهیزات ویژه امداد و نجات در سیلاب و رفع آبگرفتگی از جمله چندین دستگاه خودروی سنگین شامل بازو غلتان حمل موتور پمپ، خودرو نجات دو منظوره، خودروی پیکاپ نجات تخصصی و پمپ‌های فوق تخصصی سنگین آب‌کشی و لجن‌کشی واریسکو به همراه تجهیزات و لوازم مرتبط با آب گرفتگی و امداد و نجات در قالب دومین کاروان به استان سیل‌زده گلستان اعزام شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته( از زمان شروع بارندگی‌ها) در مجموع ۵ هزار و ۶۲۵ تماس با سامانه ۱۲۵ از طریق شهروندان گرفته شده که از این تعداد ۱۶۲ تماس منجر به عملیات امداد و نجات و حریق و ۵۶ مورد مرتبط با آبگرفتگی در سطح شهر بوده که بیشتر مربوط به معابر و منازل در مناطق مهدی‌آباد، کشمیری و مصلی و شهرک صنعتی توس رسالت هنرستان اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و هشدارهایی که از طرف دستگاه‌های مختلف ستاد بحران داده می‌شود از شهروندان خواهشمندیم از تردد و حضور در مسیل‌ها و رودخانه‌ها به خصوص کال چهل بازه و کشف رود که از داخل شهر عبور می‌کند، خودداری کنند.

رضایی با بیان اینکه بهتر است در چنین شرایطی جز برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج نشد، تاکید کرد: از شهروندان عزیز انتظار می‌رود اگر در بعضی مسیرها که دچار آبگرفتگی شده همکاران امدادگر ما توصیه به تغییر مسیر می‌کنند، بی‌توجهی نکنند، چراکه اتوبوس و خودرویی که هفته گذشته در پل فجر در آب گیر افتادند علتش بی‌توجهی به توصیه‌های مکرر همکاران ما بود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: از شهروندان خواهشمندیم که در مواقع بحران و آماده‌باش از تماس‌های غیرمرتبط یا مشاوره‌هایی که اولویت چندانی ندارد خودداری کنند تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تری به افراد گرفتار و نیازمند امداد داشته باشیم.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها