سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد 26 مصدوم بر جا گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوانح رانندگی در این استان ظرف 24 ساعت گذشته 26 مصدوم بر جا گذاشت.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد 26 مصدوم بر جا گذاشت

جلال پوران فرد روز دوشنبه اظهار داشت: 17 فقره تصادف در 24 ساعت گذشته در جاده های کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد که 26 مصدوم در پی داشت.

وی افزود: 24 ساعت گذشته اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در مجموع 103 مأموریت مختلف در استان انجام داده است.
پوران فرد بیان کرد: از این تعداد مأموریت 17 مورد تصادف در محدوده شهری و جاده ای رخ داده که 26 مصدوم بر جا گذاشته است.
وی عنوان کرد: از مجموع سوانح 24 ساعت گذشته 11 فقره سانحه با 13 مصدوم مربوط به حوادث شهری و 6 فقره تصادف نیز با 13 مصدوم مربوط به جاده ها بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از تعداد مصدومان ترافیکی چهار مصدوم در محل حادثه سرپایی مداوا شدند و 22 مصدوم توسط آمبولانس های اورژانس بعد از ارایه خدمات اورژانسی به بیمارستان های سراسر استان انتقال داده شدند.

پوران فرد همچنین با اشاره به تصادفی که امروز حوالی ساعت 8 صبح امروز در محور یاسوج به اصفهان در روستای سمرون رخ داد، افزود: این تصادف با برخورد سه دستگاه خودروی ال نود، پژو 405 و تریلی اتفاق افتاد که هر سه راننده خودروها دچار مصدومیت شدند.

وی ابراز داشت: مصدومان پس از ارائه خدمات پزشکی در محل توسط اورژانس پاتاوه به صورت سرپایی درمان شدند.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1390 تا 95 بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان را 163 نفر ذکر کرد که 15 نفر از این تعداد در حدفاصل دشت روم تا تنگاری بوده است.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و سوانح رانندگی است.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها