ذخیره بارش‌های اخیر در سازه‌های آبخیزداری شهرستان رفسنجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: در بارندگی اخیر تمامی پروژه‌های آبخیزداری اداره اعم از پخش سیلاب، بندهای سنگی، سیمانی و گوراب‌ها آبگیری شده‌اند.

ذخیره بارش‌های اخیر در سازه‌های آبخیزداری شهرستان رفسنجان

مسعود حیدری پور عصر امروز 26 فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ازقدیم الایام تاکنون همواره چالش ذخیره نزولات آسمانی و جلوگیری از بروز سیلاب به منظور استفاده بهینه از این موهبت الهی یکی از دغدغه های اصلی ذهن بشر بوده است که این امر امروزه تبدیل به یکی از وظایف مهم و خطیر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور شده است.

وی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان در راستای اهداف سازمان مبتوع در سال‌های اخیر نسبت به اجرای پروژهای آبخیزداری اقدام کرده که اکنون با نزول رحمت الهی اثر مثبت این سازه ها بیش از پیش مشهود است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان خاطرنشان کرد: در بارندگی اخیر تمامی پروژه های آبخیزداری اداره اعم از پخش سیلاب، بندهای سنگی، سیمانی و گوراب‌ها آبگیری شده اند.

حیدری پور خاطرنشان کرد: درصورت عدم اجرای این سازه ها با ورود این حجم عظیم سیلاب که حدود 27میلیون مترمکعب در سطح 30 هزار هکتاراست، امروز باید شاهد بروز خسارت جبران ناپذیری در روستاهای پایین دست می شدیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان ادامه داد: این سازه ها ضمن ذخیره نزولات آسمانی و جلوگیری از بروز خسارت سیلاب منجر به ایجاد فضایی تفرجگاهی در منطقه شده است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها