دعوای پسرعموها رنگ خون گرفت ؛ روایتی از یک نزاع مسلحانه خانوادگی در مشهد که به جنایت گره خورد

نزاع مسلحانه ١٠مرد جوان که از اعضای یک خانواده بودند در جاده گوارشک مشهد، موجب کشته شدن جوانی سی‌وچهارساله شد.

دعوای پسرعموها رنگ خون گرفت ؛ روایتی از یک نزاع مسلحانه خانوادگی در مشهد که به جنایت گره خورد

به گزارش مشهد فوری ، شامگاه شنبه صدای شلیک‌های پی‌در‌پی اسلحه در جاده روستای گوارشک از توابع مشهد، موجب هراس و وحشت اهالی منطقه شد. لحظاتی بعد شهروندان متوجه شدند سرنشینان یک خودرو پرادو با عجله در حال فرار از محل هستند.
با اعلام موضوع به پلیس تیم‌های انتظامی در محل حاضر شدند و مشخص شد که تیراندازی‌ها به سمت ٢خودرو شاسی‌بلند صورت گرفته و یکی از گلوله‌ها گوشه چشم یکی از سرنشینان این خودروها را که در صندلی کنار راننده نشسته بود شکافته است. با حضور تکنسین‌های اورژانس در محل و معاینات اولیه مرگ این مرد جوان با هویت «جواد. م» اعلام شد.
ورود به تاریک‌خانه یک جنایتz
جان باختن جوان سی‌وچهارساله یک پرونده جنایی دیگر را در مشهد گشود. با اعلام موضوع، قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی پا به تاریک‌خانه این جنایت گذاشتند.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که طرفین دعوا با همدیگر نسبت فامیلی داشته و پسر عمو بوده‌اند. طبق اظهارات افراد دخیل در نزاع دسته‌جمعی، این دعوا در پی اختلافاتی قدیمی رخ داده و تا کنون چندبار دیگر نیز انجام شده است.
با ادامه بررسی‌های مقام قضایی مشخص شد که حدود ۴گلوله از سوی سرنشینان خودرو پرادو از یک سلاح جنگی شلیک شده و یکی از آن‌ها پس از شکستن شیشه جلوی شاگرد به گوشه چشم سرنشین سی‌وچهارساله خودرو شاسی‌بلند اصابت کرده است.
قاضی احمدی‌نژاد که احتمال می‌داد، هر دو طرف درگیری مسلح بوده‌اند دستور بازرسی از خودروها را صادر کرد و در ادامه مشخص شد که اطرافیان مقتول نیز یک اسلحه شکاری ساچمه‌زنی به همراه داشته‌ که پس از پایان درگیری آن را ٢٠٠ متر دورتردر یک جوی آب انداخته‌اند.
با کشف این اسلحه مشخص شد این افراد نیز حدود ۴تا ۵تیر به سمت خودرو پرادو شلیک کرده‌اند، اما سرنشینان خودرو پرادو متواری شده‌اند. با صدور دستور تخصصی قاضی احمدی‌نژاد جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای روشن شدن تعداد افراد دخیل در این درگیری آغاز شد.
تعداد طرفین درگیری ١٠نفر تخمین زده شد که یکی از سرنشینان خودرو پرادو نیز از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و به صورت غافل‌گیرانه دستگیر شد. علاوه بر متهمان پرونده تعدادی از افراد محلی که به نوعی طرفین درگیری را تحریک کرده بودند به همراه سرنشینان خودروهای شاسی‌بلند لوکس و تعداد ۵نفر دیگر بازداشت شدند و تحقیقات از این افراد آغاز شده است.
﷯بررسی‌های این پرونده از سوی قاضی‌احمدی‌نژاد نشان می‌داد که این افراد از عمده مالکان روستاهای اطراف درگیری بوده‌اند و ا کنون نیز با یارکشی و ایجاد مزاحمت برای همدیگر به نوعی چندین‌بار با هم درگیر شده‌اند و بدون اینکه تلاشی برای حل اختلاف‌های قدیمی خود داشته باشند با کینه به‌دل گرفتن به دنبال حل و فصل مشکلات خود به زبان زور هستند که در نتیجه « جواد. م» در این درگیری کشته می‌شود.

منبع: شهرارا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها