گزارشی از دیدار شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن بارهبرانقلاب

صبح امروز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه متسابقین و شرکت کنندگان و دست اندرکاران سی وششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با رهبرانقلاب دیدار کردند.

گزارشی از دیدار شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن بارهبرانقلاب

متسابقین و دست اندرکاران سی وششمین دوره مسابقات بین الملی قرآن کریم که بعد از پنج روز در مصلی مشغول رقابت و برگزاری مهمترین رویداد قرآنی جمهوری اسلامی ایران بودند صبح امروز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتند.

بیت رهبر معظم انقلاب از ساعتی قبل از شروع مراسم مملو از مهمانان خارجی بیش از ۶۰ کشور جهان و دست اندرکاران و برگزار کنندگان این دوره از مسابقات بود.

در ساعاتی قبل از ورود آیت الله سید علی خامنه ای (مدظله العالی) وحید مرتضوی میکروفون را در دست گرفت و سعی در ایجاد همخوانی و شور و شعف در بین حاضرین در این جلسه کرد. وی با تبریک به مناسب اعیاد شعبان المعظم حاضران و شرکت کنندگان در این محفل را به همخوانی سرود «صل الله علی محمد صل الله علی الرسول» ترغیب نمود.

پس از ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی و شور و شعف میان متسابقین خارجی مجید یراقبافان اجرای این مراسم را در دست گرفت. مهدی غلام نژاد رتبه دوم مسابقات بین المللی قرآن کریم اولین قاری این مجلس بود. سلمان امرالله از اندونزی که رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن در رشته قرائت بود به تلاوت پرداخت که با تلاوت وی حاضران در جلسه به تحسین و تکبیر قرائت این قاری پرداختند.

سپس محمدجوادمرادی رتبه اول حفظ کل قرآن کریم در دوره سی وششم مسابقات بین المللی به اجرای ترتیلی از حفظ خود پرداخت. بعد از آن مجید یراقبافان شعری در خصوص نقش برجسته سپاه پاسداران خواند و سپس محمد عارف العسلی داور لحن سی وششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از کشور سوریه ابتهالی شیوا و زیبا در مدح ولایت و ائمه اطهار (ع) خواند که فضای بسیار معنوی را در این زمان بر حسینیه حاکم نمود.

سید جواد حسینی قاری برجسته و بین المللی کشورمان که از اساتید و مبلغ و چهره شاخص قرآنی محسوب می‌شود به قرائت پرداخت و پس از آن حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه به تشریح فعالیت‌های این سازمان در این دوره از مسابقات پرداخت.

گزارشی از دیدار شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن بارهبرانقلاب

خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در حضور رهبر معظم انقلاب، گفت: این دوره از رقابت‌ها با شعار یک کتاب یک امت و با اهداف ایجاد فضا برای انس مسلمانان کشورهای مختلف با قرآن‌کریم، زمینه‌سازی برای تشکیل هویت واحد مسلمانان حول قرآن و ایجاد فضای وحدت‌بخش با محور قرآن برگزار شد.

وی به حضور ۶۳۷ شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: این تعداد شرکت‌کننده از ۸۴ کشور جهان در مرحله مقدماتی مسابقات شرکت کردند و از این تعداد ۱۸۴ نفر از ۶۲ کشور برای مرحله بعد برگزیده شدند. همچنین در این دوره از مسابقات ۶۷ داور شامل ۴۵ داور ایرانی و ۲۲ داور خارجی از ۱۴ کشور قضاوت کرده‌اند. درمجموع ۳۲۹ نفر از اهالی قرآن جهان اسلام میهمان جمهوری اسلامی ایران بودند.

خاموشی از حضور ۵۶ بانوی قرآنی جهان در مسابقات امسال خبر داد و گفت: این افراد از ۳۳ کشور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان شرکت کردند، همچنین سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب با حضور ۲۳۴ نفر ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان باحضور ۱۰۶ نفر و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان با حضور ۳۰ نفر برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص همایش پژوهش‌های قرآنی گفت: این همایش با همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد و ۷۰۰ مقاله ارسال شده از کشورهای مختلف به دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفت و نهایتاً ۱۳ مقاله به عنوان مقالات برتر معرفی و تجلیل شدند.

خاموشی به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری سازمان صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش با محوریت حفظ جز سی قرآن کریم برگزار شد که سه میلیون نفر از آن استقبال کردند. همچنین در موضوع ترجمه قرآن کریم با همکاری مؤسسه ترجمان و قرآن کریم به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها