محدودیت های اپل ضد اپلیکیشن های ایرانی افزایش پیدا کرد

محدودیت های اپل ضد اپلیکیشن های ایرانی از اسفند 97 مجددا شروع شد و دسترسی بسیاری از کاربران گوشی های آیفون به اپلیکیشن‌های پرداخت و کاربردی قطع شد، اما توسعه‌دهندگان ایرانی از افزایش این محدودیت‌ها خبر می‌دهند.

محدودیت های اپل ضد اپلیکیشن های ایرانی افزایش پیدا کرد

بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های ایرانی در اسفند 97 به کاربران گوشی های آیفون پیامکی را مبنی بر اعمال محدودیت های اپل ارسال کردند که بر اساس آن به کاربران اطلاع داده شد که نمی‌توان به برخی از اپلیکیشن‌های آی او اس دسترسی پیدا کرد. قبل از اعمال محدودیت‌های جدید، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های خود را از طریق پلتفرم وب به کاربران عرضه می‌کردند که شرکت اپل این راه را نیز مسدود کرد. به طور کلی کاربران نمی‌توانند اپلیکیشن‌های بانکی، خدماتی، ارتباطی و پیام رسان های ایرانی را بر روی گوشی آیفون خود دانلود و نصب کنند.

شدت گرفتن محدودیت های اپل
توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها پس از اعمال محدودیت های اپل توانستند راه‌های جدیدی را برای عرضه محصولات خود به کاربران پیدا کنند، اما شرکت اپل در جدیدترین اقدام خود این راه را نیز شناسایی و مسدود کرد. به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید شرکت آمریکایی اپل علیه اپلیکیشن های ایرانی، توسعه‌دهندگان به کاربران آیفون با ارسال پیامی عنوان کردند:

با توجه به محدودیت اعمال شده از سوی شرکت اپل، امکان دسترسی به برخی اپلیکیشن‌ها برای سیستم عامل آی او اس وجود ندارد. برای استفاده از خدمات اپلیکیشن از طریق سایت مورد نظر اقدام کرده و تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر این مشکل را پیگیری و برطرف کنیم.
تحریم شرکت اپل علیه توسعه‌دهندگان اپلکیشن های ایرانی از چند سال قبل شروع شد که این توسعه‌دهندگان اجازه عرضه محصولات خود در فروشگاه اپ استور را نداشتند، اما پس از آن توانستند با اکانت اینترپرایز محصولات خود را از طریق سایت به کاربران خود عرضه کنند که این روش نیز در اسفند 97 از سوی اپل مسدود شد. البته اپل مسدود کردن راه دوم را برای حفظ امنیت اطلاعات و رعایت حقوق مالکیت معنوی انجام داد که مشکلات متعددی را برای کاربران ایرانی گوشی های آیفون به همراه داشت. به طور کلی توسعه‌دهندگان اپلکیشن‌ها روش‌های جدیدی را برای عرضه محصولات خود پیدا می‌کنند، اما پس از مدتی اپل آن‌ها را مسدود می‌کند.

منبع: گجت نیوز

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها