راه حل روانشناس فرانسوی برای مشکلات زوج‌های جوان

کتاب «زندگی مشترک جرات می‌خواهد» نوشته فردریک فانژه با ترجمه محیا احمدی‌پور توسط انتشارات شمعدونی منتشر و راهی بازار نشر شد.

راه حل روانشناس فرانسوی برای مشکلات زوج‌های جوان

کتاب «زندگی مشترک جرأت می‌خواهد» نوشته فردریک فانژه به‌تازگی با ترجمه محیا احمدی‌پور توسط انتشارات شمعدونی منتشر و راهی بازار نشر شده است. ترجمه این کتاب از زبان فرانسوی به فارسی انجام شده است.

این کتاب روانشناسی حاصل بیش از ۳۰ سال تجربه نویسنده‌اش است که در جلسات متعدد زوج‌درمانی و مشاوره به دست آمده‌اند. نویسنده این اثر، استاد دانشگاه لئون تاکنون بیش از ۲۰۰ کارگاه مختلف روانشناسی برگزار کرده و کتاب‌هایش در فرانسه فروش خوبی داشته اند. «جرأت داشته باش» و «مدیریت رفتار یکهویی» دو کتابی هستند که انتشارات شمعدونی پیش از این، از این نویسنده منتشر شده است.

فردریک فانژه روانشناس فرانسوی در این کتاب، مفهوم خلاقانه‌ای را به زوج‌ها معرفی می‌کند تا بتوانند رابطه‌ای مثبت و غنی تشکیل دهند: الگوی ۱+۱=۳. تو، من و زندگی مشترک‌مان، سه بُعد یک رابطه هستند که باید آن را اثبات کرد، تا عشق کم‌کم شکوفا شود و رابطه زناشویی مستحکم شود. فانژه معتقد است چهارپایه اصلی زندگی زناشویی براساس تعهد، کیفیت ارتباط، ارزش‌های مشترک و رابطه جنسی شکل می‌گیرد. او در این کتاب هرکدام از این موارد را با مثال‌هایی واقعی و عینی توضیح داده و برای هرکدام از آنها راه حل‌هایی ارائه کرده است.

فانژه سعی کرده در این کتاب به زوج‌هایی که در رابطه با یکدیگر مشکل دارند؛ کمک کند تا با استفاده از هنر گفت‌وگو و انتخاب کلمات درست بتوانند مشکلاتشان را با یکدیگر حل کرده یا کاهش دهند. بسیاری از زوج‌ها این روزها در زندگی مشترک با مسائلی مواجهه هستند که برای حل آنها باید ساعت‌های بسیار را در مراکز مشاوره و زوج درمانی با قیمتی گزاف سپری کنند. اگر زوجین پیش از شروع زندگی مشترک و یا پس از آن، با یکدیگر، مطالب این کتاب را بخوانند و درباره مشکلات‌شان گفت‌وگو کنند می‌توانند از بروز مشکلات بزرگ و یا حتی طلاق و جدایی در زندگی زناشویی خود جلوگیری کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

رابطه عاشقانه تان را حفظ کنید. لحظاتی را در کنار هم سپری کنید. اگر ممکن است دست کم یک شب در هفته یا حتی بیشتر، با هم بیرون بروید؛ به رستوران یا هر جای دیگری. وقتی بیرون می‌روید، دوباره درباره حل مشکلات زندگی روزمره، مشکلات فرزندان یا کارتان صحبت نکنید. وقتی در کنار هم هستید، با لحنی عاشقانه از خودتان و از جایگاه طرف مقابل در زندگیتان صحبت کنید، باز هم همان احساسات عاشقانه گذشته را تداعی کنید، کار خوبی برای خودتان انجام دهید و همه چیز را برای آسایش خود فراهم کنید. گاهی، آخر هفته‌ها را دو نفری سپری کنید. اگر می‌توانید دو بار در ماه را در مکانی که دوست دارید، در آشیانه عشق و در پیله خودتان، کنار هم باشید. از اینکه در این مدت، نگهداری از فرزندانتان را به کس دیگری بسپارید، احساس گناه نکنید. به دلیل کار نکردن احساس گناه نداشته باشید. شما هم حق دارید کمی استراحت کنید. زندگی شخصی خود را قربانی کار نکنید.

این کتاب با ۳۲۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۹ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها