احداث راه‌های مواصلاتی و پل‌ها در مناطق سیل‌زده با مشارکت ارتش

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به درخواست استانداری لرستان برای کمک به اتصال راه‌های مواصلاتی و پل‌ها، گفت: تلاش داریم راه‌های مواصلاتی را در روزهای آینده وصل کنیم.

احداث راه‌های مواصلاتی و پل‌ها در مناطق سیل‌زده با مشارکت ارتش

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات و خدمات صورت گرفته توسط قرارگاه امداد ارتش در منطقه جنوب غرب توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان روز ۱۲ فروردین یکان‌های ارتش را به سمت لرستان حرکت دادیم و ۱۳ فروردین با مساعدتر شدن شرایط جوی، نیز جزو اولین نیروهایی بودیم که امدادرسانی را در لرستان آغاز کردیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مأموریت و اولویت نخست ما نجات جان هموطنان عزیز سیل‌زده بوده و هست، خاطرنشان کرد: یک پل هوایی به وسیله بالگردهای هوانیروز در استان لرستان ایجاد کردیم و به منظور نجات جان مردم سیل‌زده در عرض سه روز، ۵۷۰ سورتی پرواز کردند و رکورد بزرگی از این حیث ثبت شد.

وی به ارسال تیم‌های پزشکی به مناطق سیل‌زده استان لرستان اشاره و تصریح کرد: ما ۷ تیم پزشکی سیار و ۲ بیمارستان صحرایی را برای خدمات پزشکی به شهرهای سیل‌زده پلدختر و معمولان اعزام و مستقر کردیم که همچنان در حال خدمت‌رسانی هستند.

امیر سرتیپ نعمتی با اشاره به احداث سه قرارگاه مردم‌یاری در مناطق سیل‌زده استان لرستان، گفت: این قرارگاه‌ها در شهرهای خرم‌آباد، پلدختر و معمولان احداث شده و به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی ادامه داد: قبل از امدادرسانی به شهرهای خرم‌آباد، پلدختر و معمولان، گروه ۴۲۲ مهندسی را برای کمک به مردم سیل‌زده درود اعزام کردیم که همچنان در نورآباد و درود مشغول خدمت به هموطنان عزیز هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ما راه ارتباطی یکی از روستاها که ارتباطش کامل قطع شده بود را به وسیله قایق وصل کردیم که حدود ۱۰ روز قایق‌ها مستقر بودند و به درخواست استاندار به منطقه کوهدشت فرستاده شدند.

امیر سرتیپ نعمتی گفت: استانداری لرستان درخواستی مبنی بر کمک برای اتصال راه‌های مواصلاتی و پل‌ها داشتند. امروز صبح چهار پل را به ما اعلام کردند و ما کارشناسان‌مان را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم تا ان‌شاءالله بتوانیم راه‌های مواصلاتی را در روزهای آینده وصل کنیم و روستاها از طریق زمین به شهرستان متصل شوند.

وی اضافه کرد: پل‌ها را آماده کردیم و قرار شده اداره راهداری، پایه‌های این پل‌ها را آماده کند و ما بلافاصله پل‌ها را نصب کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان تاکید کرد: ما درصدد هستیم تا هر آنچه در توان داریم به صحنه بیاوریم تا زندگی مردم به حالت عادی بازگردد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها