هشدار سازمان نظام پرستاری درباره احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: با توجه به آغاز فصل گرما در مناطق جنوبی کشور و مسئله سیل، مسئولین می‌بایست به سلامت مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

هشدار سازمان نظام پرستاری درباره احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده

اصغر دالوندی ضمن ابراز تاسف از وقوع سیل و ایجاد خسارات مالی و جانی برای هموطنان در شمال، غرب و جنوب کشور گفت: با توجه به آغاز فصل گرما در مناطق جنوبی کشور و همچنین پیامدهای سیل در رابطه با بیماری‌های واگیردار در استان خوزستان و لرستان، توجه و اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع این گونه بیماری‌ها و آسیب‌ها ضروری است.


وی با اشاره به اهمیت توجه به نظافت فردی در مناطق سیلزده اظهار کرد: حساسیت موضوع نظافت و رعایت بهداشت فردی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم را به عنوان رئیس سازمان نظام پرستاری و فردی از کادر درمان به مسئولین گوشزد می‌کنم که با شدت و حدت بیشتری به مناطق جنوبی توجه کنند تا از ایجاد بیماری‌های واگیردار وابسته به آب و خاک جلوگیری شود زیرا جان مردم مورد تهدید قرار دارد و باید ساماندهی‌ها هر چه سریعتر انجام شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از ایجاد بیماری در بین مردم مناطق سیلزده نیاز است که آب شرب و مسائل دفعی مردم این مناطق مورد بررسی قرار گیرد و دسترسی راحت تر برای آنان ایجاد شود.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها