نرم افزاری ایده‌آل برای سرقت اطلاعات کاربران!

وجود یک نقص امنیتی در اینترنت اکسپلورر به هکرها اجازه می‌دهد اطلاعات و فایل‌های شخصی کاربران را سرقت کنند.

نرم افزاری ایده‌آل برای سرقت اطلاعات کاربران!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد وجود یک نقص امنیتی در ساختار اینترنت اکسپلورر به هکرها اجازه می‌دهد با نفوذ به سیستم کاربران، اطلاعات شخصی آن‌ها را سرقت کنند.

اینترنت اکسپلورر به علت داشتن مشکلات امنیتی زیاد و پایین بودن سطح ایمنی کاربران در آن شهرت دارد و این روند در طول سالیان فعالیت این برنامه همچنان ادامه داشته است. به تازگی گروهی از کارشناسان مسائل امنیتی کشف کرده‌اند که هکرها از طریق این مرورگر می‌توانند به سیستم‌های کاربران در سراسر جهان حمله کرده و اطلاعات شخصی آن‌ها را به سرقت ببرند.

این مسئله می‌تواند ابعاد بسیار فاجعه باری داشته باشد زیرا میلیون‌ها نفر در جهان همه روزه از سیستم عامل ویندوز در رایانه‌های خود استفاده می‌کنند و در نتیجه به صورت مکرر نیاز به ورود به دنیای بزرگ اینترنت پیدا می‌کنند. مرورگری که به صورت خودکار و بدون نیاز به نصب بر روی همه سیستم عامل‌های ویندوز نصب است، اینترنت اکسپلورر است و همین موضوع سبب می‌شود کاربرانی که تازه ویندوز را روی رایانه خود نصب کرده‌اند یا ارتقا داده‌اند و هنوز اقدام به نصب مرورگرهای دیگری نکرده‌اند از اینترنت اکسپلورر استفاده کنند. حال این استفاده ممکن است هزینه سنگینی را برای کاربر داشته باشد.

به همین دلیل کارشناسان امنیت رایانه به همه کاربران توصیه کرده‌اند تا زمان رفع این مشکل وارتقا سطح امنیتی این مروگر به هیچ عنوان از آن استفاده نکنند. و بدون باز کردن اینترنت اکسپلورر برای انجام هر فعالیتی در فضای مجازی از مروگرهای دیگری مانند گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس استفاده کنند.

طبق آخرین بررسی‌ها ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰ بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر نقص امنیتی اینترنت اکسپلورر دارند. تعداد بسیار زیادی از کاربران در نقاط مختلف جهان با انتقاد از عملکرد ضعیف مایکروسافت برای تامین امنیت کاربران از مسئولان این شرکت خواستند تا هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف سازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها