گویا آمریکا یادش رفته که ایجاد تنش با ایران پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت

یک روزنامه نگار مشهور مصری در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران در مقاله‌ای نوشت که آمریکا یادش رفته است که ایجاد تنش با ایران و تحریک این کشور ممکن است پیامدهای فاجعه باری به دنبال داشته باشد.

گویا آمریکا یادش رفته که ایجاد تنش با ایران پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت

سناء السعید روزنامه نگار مشهور مصری در مقاله‌ای در روزنامه الوفد این کشور منتشر شد نوشت: عشق آمریکا به اسرائیل همان عشق کشنده‌ای است که باعث شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اقداماتی بی برنامه و غیرقانونی اتخاذ کند و هدف آن خشنودی صهیونیست‌ها و حمایت از بنیامین نتانیاهو در انتخابات برای پیروزی در دوره پنجم است. اقدامات ترامپ پی در پی، عجیب، تنش زا و تحریک کننده بود؛ وی ابتدا قدس را به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل اعلام کرد سپس بلندی‌های جولان را جزو سرزمین اسرائیل خواندن و در پایان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست تروریستی قرار داد که این اقدام همزمان با انتخابات اسرائیل و با هدف جلب رضایت نتانیاهو بود.

در این مقاله آمده است: پس از این اقدام طولی نکشید که نتانیاهو از ترامپ تشکر کرد و گفت که" از تو متشکرم که با درخواست مهم دیگری که از تو خواستم موافقت کردی".
روزنامه نگار معروف مصری در ادامه در رابطه با تشکر نتانیاهو از ترامپ می‌نویسد: " چرا که نه، زیرا این اقدام ترامپ هدیه‌ای است که انتخاب دوباره نتانیاهو به عنوان نخست وزیر را به دنبال داشت". بی شک این اقدامات احمقانه بود و از سوی یک شخص هیاهو گر بدبخت صادر شده است که می‌خواهد خود را دُمی برای سر افعی یعنی نتانیاهو قرار دهد.

در ادامه این مقاله آمده است: اقدامات بیمارگونه و هیستریک ترامپ یکی پس از دیگری و بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در ۸ می گذشته اتخاذ شد، این اقدامات در تضاد با تمام قوانین و معیارهای انسانی و اخلاقی بوده و آخرین آنها اقدام بی سابقه و تاریخی او در قرار دادن نیروی مسلح یک کشور در لیست تروریسم است.


این روزنامه نگار می‌گوید: ترامپ به این مساله توجه نکرد که این اقدام ممکن است برای کشورش پیامدهای خطرناکی به دنبال داشته باشد و قبل از این نیز نسبت به اتخاذ این گام به او هشدار داده بودند. دان کوتس، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا یک سال پیش نسبت به انجام این اقدام به ترامپ هشدار داده بود، همچنین برخی از مسئولان شورای امنیت ملی آمریکا و پنتاگون و در رأس آنها رئیس ستاد مشترک ارتش به ترامپ نسبت به اتخاذ چنین اقدامی هشدار داده بودند. به همین دلیل آنها با توجه به خطرات مستقیمی که ممکن است گریبان گیر هزاران آمریکایی موجود در کشورهای متعدد باشد به این اقدام بی سابقه وی اعتراض کردند. آمریکا به این مساله توجه نکرده بود که ممکن است با نیروهای اطلاعاتی و ارتش آنها که در کشورهای مختلف و خصوصاً خاورمیانه پراکنده شده‌اند اقدام متقابل انجام شود. و بالاخره چیزی که مسولان آمریکایی نسبت به آن هشدار داده بودند محقق شد و شورای امنیت ملی ایران نام ارتش آمریکا و نیروهای وابسته به آن را در لیست تروریستی خود قرا ر داد و این اقدام یعنی امکان حمله به آنها وجود دارد.

در پایان این مقاله آمده است: برای همه آشکار شد که اقدامات ترامپ تنها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن جلب رضایت صهیونیست‌ها یعنی دشمنان ایران است اما دولت آمریکا یادش رفته است که ایجاد تنش با ایران و تحریک این کشور ممکن است پیامدهای فاجعه باری به دنبال داشته باشد. پیامدهایی که منطقه را منفجر می‌کند و آتش جنگ بی رحمانه ای را روشن می‌کند که هیچ کس از آن در امان نخواهد بود. مشکات زیاد است و اوضاع منطقه چه در عراق، چه در سوریه، چه در کرانه باختری، چه در قدس و چه در غزه مستعد تنش و درگیری است. ترامپ اقدامات تنش زایی علیه ایران اتخاذ می‌کند و ایران نیز دست بسته نخواهد ماند بلکه پاسخ‌های خواهد داد که برای منطقه نتایجی نامعلوم و خطرناک به دنبال خواهد داشت و دلیل تمام این مشکات طاعونی به نام ترامپ است که در هر فرصتی اقدامات غیرقانونی اتخاذ می‌کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها