مربی تیم ملی جودو بانوان: در قهرمانی آسیا از دختران جودوکار انتظار مدال نداریم

مربی تیم ملی جودو بانوان می‌گوید دختران اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به زمان کم اردوهای آماده سازی‌شان و سطح بالای مسابقات شانس کسب مدال ندارند.

مربی تیم ملی جودو بانوان: در قهرمانی آسیا از دختران جودوکار انتظار مدال نداریم

مسابقات قهرمانی آسیا جودو بانوان از اول تا سوم اردیبهشت ماه در امارات برگزار می‌شد و از ایران نرگس اسدزاده در وزن ۶۳- کیلوگرم، مریم بربط در وزن ۷۰- کیلوگرم و فاطمه برمکی در وزن ۷۸ کیلوگرم به رقابت با حریفان خود می‌پردازند. فدراسیون جودو تاکنون دو مرحله اردو برای آماده سازی نفرات اعزامی برگزار کرده است و اردوی پایانی و متصل به اعزام این جودوکاران نیز در یزد در حال پیگیری است. مریم بهاروند، که هدایت تیم ملی بانوان را برعهده دارد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: وضعیت آمادگی ورزشکاران خوب است. کسانی را انتخاب کردیم که خوب و جنگنده هستند. از آنها انتظار مدال نداریم اما امیدواریم خوب کار کنند.
او در این مورد افزود: سطح مسابقات بالا است و جودوکاران قوی و صاحب رنکینگ حضور دارند. به همین دلیل هدف‌مان این است که بازیکنان خوب کار کنند و بجنگند. هرچند زمان اردوهایمان کم بود اما از دختران می‌خواهم تلاش کنند.
بهاروند در مورد برگزاری سه دوره اردوی آماده سازی گفت: از زمانی که وضعیت فدراسیون مشخص شد، اردوهایمان را برگزار کردیم. قبل از آن اردویی نداشتیم و بعد از مسابقات قهرمان کشوری هیچ اقدامی در جودو بانوان صوت نگرفته بود. اما از ۲۵ اسفند که وضعیت فدراسیون مشخص شد اردوها را شروع کردیم. به جز دو اردوی قبلی الان یک اردوی متصل به اعزام هم داریم.
او به سطح دانش و آمادگی مربیان ایرانی اشاره و بیان کرد: در ایران مربیان خوبی داریم اما باید دوره ببینند و به روز شوند. سال ۱۳۹۵ با مربیان ایران در مسابقات جوانان هندوستان یک برنز و چند پنجمی کسب کردیم. پس مربیان و بازیکنانمان توانایی و قابلیت را دارند. یکی از کارهای خوبی که میراسماعیلی بر آن تاکید دارد اعزام مربیان به مدرسه جودو است.
بهاروند در مورد غیبت دنیا آقایی (کاپیتان تیم ملی که بالاترین رنکینگ جهانی بین بانوان جودو کار را دارد) در اردوی پایانی تیم ملی و اعزام نشدن او به قهرمانی آسیا گفت: آقایی در مسابقات جاکارتا دچار آسیب دیدگی از ناحیه زانو شد. ابتدا در اردوهایمان حضور داشت. او خیلی باتجربه است و اصلاً نمی‌خواهیم از دستش بدهیم اما از آنجایی که سطح این مسابقات بالا بود و زانویش به طور کامل درمان نشده بود به تصمیم کادر و شورای فنی کنار گذاشته شد تا دوره درمانش را تکمیل کند.
مربی تیم ملی جودو بانوان در مورد حمایت آرش میراسماعیلی از بخش بانوان اظهار کرد: با ورود آقای میراسماعیلی خیلی به پیشرفت بانوان امیدوار هستیم. چون او برای بانوان اهمیت قائل است و یک نوع برابری بین خانم‌ها و آقایان وجود دارد. علاوه بر این لیلا محمدیان (نایب رئیس بانوان فدراسیون) هم خوب کار می‌کند. او به خاطر اینکه بانوان سرپا بمانند با فدراسیون قبلی خیلی جنگید. احساس می‌کنم با تلاش این دو، روند رو به رشدی در بخش بانوان داریم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها