سیلاب راه ارتباطی ۷۳ روستای کرمان را مسدود کرد

مجید سعیدی در این باره افزود: راههای روستایی مسدود شده در کرمان به دلیل خاکی بودن و عبور رودخانه از روی آنها، مسدود شده و اقدامات برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

سیلاب راه ارتباطی ۷۳ روستای کرمان را مسدود کرد

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه روستا در فاریاب، ۲ روستا در ارزوئیه و سه روستا در زرند تخلیه شده است، اظهار داشت: اهالی این روستاها به مناطق امن انتقال یافته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان تصریح کرد: مسیر جاده زرند -راور به سمت خراسان جنوبی مورد تهدید است و احتمال مسدود شدن آن وجود دارد زیرا شدت بارش ها ممکن است منجر به ریزش گل و لای در جاده شده و خطراتی را برای رانندگان به دنبال داشته باشد.

سعیدی گفت: آبگرفتگی شدید معابر در مرکز استان کرمان نیز وجود دارد و از بالادست در شمال شرق شهر روان آبها به سمت شهر سرازیز شده است.
وی خاطرنشان کرد: چهار راه ناصریه، خیابان سرباز، مسیرهای منتهی به بلدالامین، و خیابان های مدرس و ۱۷ شهریور شهر کرمان نیز با بیشترین حجم آبگرفتکی معابر روبرو هستند و هماهنگی های لازم برای همکاری دستگاه های مربوطه برای رفع این مشکل، انجام شده است.

با توجه به شرایط جوی؛ ستاد بحران کرمان به حالت آماده باش درآمده است.

اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در کرمان، نسبت به طغیان رودخانه های این استان هشدار داده است.

طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان، ناپایداری های جوی در این استان با افزایش ابر، رگبار شدید، رعد و برق و ورزش باد شدید همراه است.

احتمال بارش تگرگ در برخی از مناطق استان کرمان دور از انتظار نیست.

همچنین پیش بینی شده در برخی از مناطق جنوب و شرق این استان بارندگی تا صبح روز دوشنبه (۲۶ فرودین) ادامه داشته باشد.

شدت بارش باران برای شهرستان های همجوار با استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از سایر نقاط پیش بینی می شود و احتمال طغیان رودخانه ها در این مناطق زیاد است.
همچنین سرعت وزش باد پنج متر بر ثانیه و از سمت غرب است.

منبع: ایرنا

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها