iFixit می‌گوید تعمیر هواوی پی 30 پرو کار ساده‌ای نیست

مهندسان iFixit ادعا می‌کنند که تعمیر هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) بسیار سخت یا به زبان دیگری خیلی گران است. اما دلیل این سخت بودن تعمیرپذیری گوشی پرچمدار جدید هواوی چیست؟

iFixit می‌گوید تعمیر هواوی پی 30 پرو کار ساده‌ای نیست

هواوی پی 30 پرو آخرین گوشی پرچمدار گوشی‌ساز چینی است که اخیرا توسط مهندسان تیم iFixit کالبدشگافی شده است. بر همین اساس٬ متخصصان این شرکت می‌گویند که تعمیر هواوی پی 30 پرو بسیار سخت (یا خیلی گران) خواهد بود. مطابق دیگر محصولات بازار٬ پرچمدار جدید هواوی نیز از ترکیب دو جنس فلز و شیشه ساخته شده است. طراحی آن شیک بوده و می‌تواند پشتیبانی از شارژ بیسیم را ارائه کند٬ اما باز کردن آن آسان نیست و ممکن است با کمی بی‌احتیاطی بشکند. بین بدنه‌ی فلزی و قاب پشتی شیشه‌ای شکاف بسیار کوچکی وجود دارد که احتمالا برای تاییدیه IP68 آن در نظر گرفته شده است.

زمانی که قاب پشتی حذف شود٬‌ شما به سیم پیچی‌هایی برای شارژ بیسیم و شارژ معکوس دست پیدا می‌کنید؛ شارژ بیسیم معکوس قابلیتست که حضور آن روی گوشی‌های پرچمدار بازار در حال گسترش است. سپس به ماژول عکاسی مبتکرانه و جذاب این گوشی با سیستم پریسکوپی‌اش اشاره می‌کنیم که کنکجاوی ما را برمی‌انگیزد.

تعمیر هواوی پی 30 پرو به خاطر نوآوری‌هایش سخت و گران تمام می‌شود
در این کالبدشکافی٬ iFixit به بررسی یک ویژگی جذاب دیگر P30 Pro می‌پردازد. همانطور که احتمالا می‌دانید٬ هواوی از فناوری نمایشگر آکوستیک که به منتشر شدن صدای اسپیکر رو گوشی از درون صفحه نمایش می‌انجامد٬ در این گوشی استفاده کرده است. این گروه از مهندسان توضیح می‌دهند که بلندی صدای آن همانند یک بلندگوی معمولی بوده است٬‌ اما به جای ارتعاش معمولی برای تولید امواج صوتی٬ این سیستم باعث لرزیدن نمایشگر می‌شود. در واقع نمایشگر همان اسپیکر رو گوشی است. برای ساخت این فناوری٬ بخشی از سیستم به طور مستقیم در بالای نمایشگر متصل شده است. بنابراین احتمال دارد عملکرد این اسپیکر باعث آسیب دیدن به صفحه نمایش شود.

زیر نمایشگر هواوی پی 30 پرو یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال نیز به کار رفته است. این سنسور همانند سنسور Goodix GM185 در گوشی‌های وان پلاس 6 تی٬ شیائومی می 9 و ویوو نکس اس است. یک باتری 4,200 میلی‌آمپر ساعتی (مشابه آنچه در میت 20 پرو است) از زبانه‌های قدیمی استفاده می‌کند که خروجی مدنظر را تامین می‌کند.

هرچند پی 30 پرو یک گوشی هوشمند مملو از نوآوری‌ها و راه‌حل‌های جذاب است٬ اما به همین اندازه تعمیر هواوی پی 30 پرو نیز سخت خواهد بود. گروه iFixit نمره‌ی تعمیرپذیری 4 از 10 را به این گوشی داده است.

منبع: گجت نیوز

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها