عادات سالم زندگی برای شادی و نشاط

با نگاه کردن به سبک زندگی مردم در سراسر جهان میتوان نکات مهم و تاثیر گذاری را دید که هرکسی میتواند برای بهبود زندگی شخصی‌اش از آنها استفاده کند.

عادات سالم زندگی برای شادی و نشاط

در حالی‌که آمریکایی‌ها گام‌های بسیاری در زمینه بهداشت و سلامتی برداشته‌اند (ما دیگر چاق‌ترین کشور روی زمین نیستیم، این عالیست!)، ما هنوز هم می‌توانیم با نگاه کردن به فراسوی مرزهایمان چندین چیز در مورد زندگی سالم یاد بگیریم. ما از کارشناسان در سراسر جهان درمورد آن ‌چه برای تناسب اندام و سلامتی زنان در کشورهایشان انجام می‌دهند، پرسیدیم تا با از بین بردن استرس، زندگی شادتر و سالم‌تر را یاد بگیریم.

آب با طعم بهتر

زنان سالم مکزیک نوشیدنی خانگی aguas frescas (نوعی نوشیدنی شامل انواع میوه‌ها، گل‌ها و دانه‌ها که با اندکی شکر مخلوط می‌کنند)، با آب تازه درست می‌کنند تا مطمئن شوند که آب فراوانی ‌نوشیده‌اند. ایوان تروینو هایک، متخصص تغذیه مکزیکی می‌گوید: این نوشیدنی‌های با طراوت، جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری هستند و ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را به برنامه‌ی غذاییتان می‌افزاید.

aguas که در رستوران‌ها یا به وسیله فروشندگان دوره گرد تهیه می‌شود شامل مقدار زیادی شکر است، اما شما می‌توانید به آسانی نوع سالم‌تر آن‌ را در خانه با اضافه کردن میوه‌های تازه، سبزیجات یا گیاهان معطر در آب سرد تهیه کنید. هایک می‌گوید: محبوب‌ترین طعم‌ها، طعم خیار، لیمو، گیاهان معطر و نارگیل است.

زندگی اولویت اصلی

ژاکلین مونه سردبیر مجله استرالیایی پیشگیری می‌گوید: در حال حاضر تعادل، یکی از داغ‌ترین مباحث روز در بین زنان استرالیایی است. او می‌افزاید که هر روزه زنان در استرالیا بیشتر و بیشتر در حال تلاش برای یک زندگی خوب هستند، اولویت فعالیت‌های اجتماعی و تعطیلات منظم به عنوان نشانه‌های زندگی سالم و موفق است.

مونه می‌گوید: ما عاشق بیرون زدن‌های آخر هفته‌ایم! با رفتن به محیط‌های طبیعی شگفت انگیز، پیدا کردن مناظر نشاط آور مختلف برای مدتی کوتاه، تنها در ۴۸ ساعت ذهن و جسم را بازیابی می‌کنیم. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که تعطیلات می‌تواند سلامت روانی و جسمانی را بهبود بخشد.

زنان دوچرخه سوار


زنان در هلند، در همه جا دوچرخه سواری می‌کنند. نه تنها برای ورزش آخر هفته یا همراه با کودکانشان، بلکه برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر. روند اصلی در میان زنان هلندی، اتصال جعبه چوبی بزرگ در جلوی دوچرخه‌هایشان برای حمل مواد غذایی است.

مطابق نظرات مربی سلامت و تغذیه‌ی هلندی که می‌گوید: این راز ما برای پاهای جذاب است. کمیسیون اروپا دریافته است که مردم هلند به عنوان یک راه اصلی برای حمل و نقل و برای حدودا یک سوم از فعالیت‌های روزانه‌شان، بیشتر از هر کشور اروپایی دیگر از دوچرخه استفاده می‌کنند.

محققان در مجله‌ی فعالیت بدنی و سلامت از ارتباط بین میزان چاقی و نرخ "حمل و نقل فعال" بین جمعیتی که به‌طور معمول از این روش حمل و نقل در کشورهای مختلف استفاده می‌کنند، نکاتی مانند کشورهایی که مردمان لاغری دارد، بیشتر افراد به‌ جای استفاده از ماشین، دوچرخه سواری و پیاده روی می‌کنند را ذکر کرده است.

رژیم سرشار از سبزیجات

النا پراوانت، سردبیر مجله و موسس مدیریت تغذیه پیشگیری یونان می‌گوید: بیشتر غذاهای اصلی زنان یونانی،غذاهای گیاهی هستند که بخش مهمی از وعده غذایی آنها را تشکیل می‌دهد. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که غذاهای غنی از گیاهان به شما کمک می‌کند تا در هر سنی که هستید، سالم بمانید.

یافته‌های اخیر منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهخواران حاوی بیش از چند مادهی مغذی محافظ از جمله منیزیم، پتاسیم و ویتامین K است، که با پوکی استخوان مبارزه می‌کند.

ماساژ

با توجه به سخنان نیترا کیتیاکارا، نویسنده دو کتاب پرفروش در مورد یوگا و تمرکز حواس که معتقد است، آمریکایی‌ها تنها زمانی که آسیب ببینند و با یک کارت رایگان تمایلشان به ماساژ زیاد می‌شود در حالی که زنان تایلند به شدت به گرفتن مکرر و منظم ماساژ برای سالم ماندن، تناسب اندام و لاغری اعتقاد دارند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌ که ماساژ تایلندی می‌تواند طیف گسترده‌ای از اقدامات آمادگی جسمانی، از جمله انعطاف پذیری، چابکی، سرعت و قدرت را بهبود بخشد.

نوشیدنی مخصوص

Yerba mate، نوشیدنی محرک طبیعی مانند چای است که طبق مطالعات می‌تواند به حفظ سلامت استخوان و مبارزه باسرطان کمک کند. این نوشیدنی در بسیاری از نقاط جنوب امریکا مثل آرژانتین محبوب‌تر از قهوه یا چای است.

مصرف آن۱۷۵۰۰۰ تن در سال است. آگاتا زکلی روزنامه نگار سلامت از آرژانتین می‌گوید: من هر روز صبح yerba mate می‌نوشم، این نوشیدنی مرا سرحال می‌کند و بسیار سبک‌تر از قهوه است. احساس می‌کنم بعد از اولین جرعه، مغزم به کار می‌افتد.

روابط اجتماعی قوی

اما لینبلون، یک متخصص تغذیه در سوئد می‌گوید: زنان سوئدی با نشستن و ملاقات با دوستانشان، خود را آرام می‌کنند و از استرس دور می‌شوند. اهمیت "fika" که یک عمل سنتی ریشه دوانده در فرهنگ سوئد است به این امر باز می‌گردد که باید یک استراحت کوتاه در طول روز، معمولا حدود ساعت ۳ بعدازظهر داشته باشیم. لینبلون توضیح می‌دهد، این ناهار یا شام، یا خوردن یک قهوه پشت میزتان نیست، واقعا زمان استراحت از کار است که سوئدی‌ها قطعا اغلب روزها زمانی را به آن اختصاص می‌دهند که شامل معاشرت با دوستان است.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند زنانی که دارای روابط اجتماعی قوی هستند، شادتر و سالم‌ترند و یک مطالعه اخیر که از دیدگاه علوم روانشناختی به چاپ رسیده، نشان می‌دهد که دوستی‌های مستحکم به زندگی طولانی‌تر کمک می‌کند.

استفاده از قندهای طبیعی

آندریا استوام، یک روزنامه نگار سلامت و دوچرخه سوار حرفه‌ای و دونده در برزیل می‌گوید: من تقریبا در هر وعده غذایی میوه مصرف می‌کنم. استوام می‌گوید که زنان سالم در برزیل از مصرف میوه‌ به دلیل وجود قند در آن اجتناب نمی‌کنند، مثل بسیاری از افراد رژیمی در امریکا، آن‌ها می‌دانند که قندهای طبیعی منبع عالی از انرژی برای تامین سوخت در تمرینات و فعالیت‌های روزانه‌ هستند.

مراقبت از روح و روان

آن‌ها به یک معلم مذهبی مورد اعتماد به عنوان بخشی از تیم مراقبت‌های بهداشتی خود تکیه می‌کنند. سردبیر پیشگیری هندی، سانگامیترا چاکرابورتی می‌گوید، سالهای بسیاری، زنان هندی آموزش دیده بودند تا نیازهای دیگران خانواده، دوستان، همکاران را نسبت به نیازهای خود ارجحیت دهند. اما در نهایت تغییر را آغاز نمودند. بخشی از آن تغییر تدریجی، منجر به تجدید حیات عادات سنتی هندی شد از جمله ملاقات با یک معلم مذهبی به عنوان یک عضو اساسی از یک شیوه زندگی سالم.

چاکرابورتی توضیح می‌دهد که گرچه آن‌ها لزوما مذهبی نیستند اما یک معلم مذهبی به آنها راهنمایی‌های معنوی می‌دهد و آن‌ها اخیرا در زمرهی زنان سالم هندی با محوریت احساس و آرامش گام برداشته‌اند. از آنجایی ‌که یافتن یک معلم معنوی شخصی در ایالات متحده ممکن است سخت باشد، یک درمانگر یا مربی سلامت ممکن است مزایای مشابه فراهم کند.

منبع: آلامتو

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها