صدف خادم؛ داستان زنی که می‌خواهد «راکی ایرانی» باشد

صدای موسیقی متن بیل کونتی برای «راکی» هنوز در تهران می‌پیچد و حالا مشت‌های جانانه خادم در فرانسه، همه را یاد

صدف خادم؛ داستان زنی که می‌خواهد «راکی ایرانی» باشد

به گزارش خبر فوری ؛ این یک بوکس تاریخی است. لحظه ای شگرف برای ورزش زنان ایران. در روزگاری که زنان ایرانی قهرمان فوتسال آسیا می شوند و بسکتبال و والیبال و فوتبال کشورشان دیگر فقط به واسطه مردانش شناخته نمی شود، پوشیدن دستکش های بزرگ بوکس برای یک زن از ایران، می تواند شیرین تر حادثه تاریخ باشد. صدف مثل مرواریدی در دل دریا روی رینگ حرکت می کند و به رقیب فرانسوی حمله می کند. مشت ها یکی از پس دیگری به صورت آن شووین می نشیند و بوکسور اهل فرانسه که از ضربات بی پایان حریف باغیرتش گیج شده، دائما خودش را به آغوش او می اندازد.
بی فایده است. خادم یک بوکسور آماتور نیست. حتی اگر کلاه بر سر مشت هایش را حواله زنی کند که مقابلش ایستاده و نمی تواند مقاومت کند. بوکسور زن ایرانی، رقص پاهای خوبی ندارد اما این دلیل نمی شود وقتی سرود ملی کشورش را پیش از آغاز نخستین رقابت رسمی زندگی اش می شنوند، روخوانی نکند. صدف مشت ها را یکی پس از دیگری رها می کند، او نمی خواهد بازنده باشد. یک عمر جنگیده و حالا ایستاده در جایگاهی که ارزش از جان مایه گذاشتن دارد.
مسابقه به پایان می رسد. هیئت ژوری رای‌شان را اعلام می کنند. مگر می شود ایرانی باشی و با صدف گریه نکنی. اوضاع وقتی احساسی تر می شود که زن هم باشی. حالا تمام دنیا به تو نگاه می کند. همه رسانه ها از تو می نویسند و همه جهان از تو حرف می زنند. از همه محدودیت هایی که گذر کردی و همه سختی هایی که محتمل شده ای. حتی اگر چند ضربه جانانه هم خورده باشی، در مقابل نفس گیرترین لحظات عمرت چیزی از جانت کم نشده و حالا ارزشمندترین بوسه عمرت را بر جامی می زنی که به تو تقدیم شده است.
صدف خادم یک گام بزرگ است برای اعتبار بخشیدن به ورزشی که در ایران برای زنان رسمی نیست. او تاریخ سازی کرد و حالا منتظر است تا تاثیر تاریخ سازی اش را در ایران ببیند.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • تنها
    0

    حالا چیش به شما میرسه، شما که همه چیز رو سانسور میکنید . بازم دستش درد نکنه که از خیلی از این زنهای چادر به سر بهتره

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      واقعا برات متاسفم چه قیاس بی ربطی مثل آدم عقده ایها نظر دادی چه ربطی داشت ؟

  • Kohnebakht
    0

    عجب از این کانالتون.. بابا کم دو روبازی در آورید. تکلیفتون با خودتون مشخص نیستا..بالاخره از نظر شما الان این دختر باعث افتخاره یا نه؟ اگه باعث افتخاره پس جلو مردم ایران با افتخار بلند بگید غلط کردیم..رویه تون رو عوض کنید..اگه نیست توی این افتخارات خودتونو شریک مردم قرار ندید.

  • امیدمحمدزاده
    0

    دردانه آریایی بتاز و جهان رو شگفت زده کن

  • مهدی حبیب زاده
    0

    به چه بها و قیمتی؟ کرامت و منزلت و جایگاه یک زن مسلمان این است که برای رسیدن به آن سکوی افتخار اولین زن ایرانی، بدون حجاب و پوشش تمرین کند و مسابقه بدهد و میلیونها نفر آدم و غیر آدم بدن لخت او را نظاره کرده و فیض ببرند!!

  • صالح
    0

    درود بهش از الان تو قلب ما جای گرفت .خاطر خواهشیم

  • كميل انتظاري
    0

    درود بر ذات پاكت هيچ چيزي به ريش نيست به ريشه است با غيرت

  • سکوت
    0

    دراین دنیایی که به گفته ی امامان عزیزمان امر به معروف ونهی از منکر جایشان را باهم عوض میکنن دیگر چه توضیحی داری که با بی خردان بحث وجدل کرد ،فقط قلب آقایون امام زمان هست خیلی زجر می کشه وبس ،بقیه بی خیال ،آه از این دنیای کثیف آه ،که چه کارها باید مورد تشویق قرار بگیره ،غیر از سکوت چه باید کرد !!!!!!!

  • نیما
    0

    درود به شرفش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها