دبکا فایل فاش کرد: آمریکا در صدد ساخت یک پایگاه هوایی بزرگ در شمال سوریه

دبکا فایل فاش کرد: آمریکا در صدد ساخت یک پایگاه هوایی بزرگ در شمال سوریه

پایگاه اینترنتی دبکا فایل فاش کرد آمریکا در حال ساخت یک پایگاه هوایی بزرگ در شمال سوریه است و پس از تکمیل آن، نیروهای آمریکایی پایگاه اینجرلیک ترکیه را ترک می‌کنند.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی دبکا فایل گزارش داد: آمریکا اکنون در حال ساخت یک پایگاه هوایی جدید بزرگ در شمال سوریه است و نیروهای آمریکایی پایگاه اینجرلیک در ترکیه را ترک خواهند کرد.

این پایگاه اینترنتی به نقل از منابع نظامی خود گزارش داد: پس از آنکه طرح گسترش چهارمین پایگاه هوایی در سوریه به اتمام رسید، چند تیم مهندسی آمریکا اکنون در حال کار کردن برای ساخت یک پایگاه هوایی جدید بزرگ در شمال سوریه هستند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که در طول آخر این هفته، سناتورها، اصحاب رسانه و تحلیل‌گران در حال گمانه‌زنی و سبقت گرفتن از یکدیگر برای تحلیل و بررسی حمله موشکی روز جمعه آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات که در واکنش به «حمله شیمیایی» (ادعایی) در شهر خان شیخون در استان ادلب صورت گرفت، هستند.

این پایگاه خبری صهیونیستی همچنین با بیان اینکه نیروهای آمریکایی پایگاه اینجرلیک در ترکیه را ترک خواهند کرد، نوشت: در حالیکه کاخ سفید از پاسخ به هرگونه سوال مربوط به حمله آمریکا به پایگاه سوریه طفره رفت، دولت ترامپ با تمام توان در حال پیش بردن پروژه عظیم آماده کردن یگان نیروی هوایی آمریکا برای خروج از پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه -که از سال 2002 مورد استفاده آمریکاست- می‌باشد. این واحدها قرار است در پنج پایگاه هوایی جدید و گسترش یافته در سوریه مستقر شوند.

بر اساس این گزارش، قطب آنها در منطقه الطبقه در 40 کیلومتری غرب رقه پایتخت داعش در سوریه خواهد بود. مقر بعدی در فرودگاه هاجر در منطقه رمیلان خواهد بود. دو حوزه هوایی کوچک دیگر نیز در منطقه قامشلی و پایگاه پنجم نیز منطقه تحت محاصره کرد کوبانی در شمال حلب در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه خواهد بود.

منطقه الطبقه همچنین به نقطه اصلی مونتاژ برای نیروی مشترک آمریکا، کردها و نیروهای قبیله‌ای عرب برای عملیات در رقه تبدیل خواهد شد.

دبکا فایل نوشت: وقتی که کار احداث این پایگاه به پایان برسد، افزایش پایگاه های هوایی این امکان را به آمریکا می‌دهد که به مانند روسیه در سوریه، بتواند تعداد جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی خود را در سوریه دو برابر کند.

قرار است 2500 نفر از پرسنل نظامی آمریکا که در پایگاه اینجرلیک در ترکیه بودند، در پایگاه هوایی الطبقه مستقر شوند.

این پایگاه صهیونیستی نوشت که ارتش آلمان نیز به مانند آمریکا، در شرف ترک پایگاه اینجرلیک است و به دنبال موقعیت جدید در قبرس و اردن می‌باشد.

این پایگاه صهیونیستی در خصوص دلایل خروج آلمان‌ها و آمریکایی‌ها از پایگاه اینجرلیک نوشت: آلمان ها بخاطر بحران روابط خود با آنکارا این پایگاه را ترک می‌کنند. آمریکایی ها نیز در حال ترک این پایگاه هستند؛ زیرا رئیس جمهور دونالد ترامپ خواهان روابط سرد آمریکا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور، و ارتش ترکیه است.

دبکا فایل در پایان نوشت: پنج پایگاه آمریکا در سوریه بخشی از استراتژی سه جانبه ترامپ و با هدف «مبارزه با تروریسم»، «مسدود کردن دستیابی زمینی و هوایی ایران به سوریه» و «فراهم کردن سپر نظامی در مناطق محصور نیروهای کرد سوریه -یگان‌های مدافع خلق (YPG) و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)- علیه ارتش ترکیه» است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها