تفحص از عملکرد وزارت نیرو در سیل اخیر

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از نمایندگان درخواست کرد، کمیته تحقیق و تفحصی برای بررسی عملکرد وزارت نیرو و رهاسازی آب سدها تشکیل دهند.

تفحص از عملکرد وزارت نیرو در سیل اخیر

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی وضعیت استان‌های سیل زده، قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، گفت: خوزستان امروز برای زندگی مبارزه می‌کند، تاریخ خواهد نوشت که فرزندان کرخه با سپر انسانی در برابر سیل ایستادگی کرده اند.

وی تأکید کرد: بحران سیلاب خوزستان نتیجه اتخاذ تصمیمات غلط و پیش بینی‌های نادرست در مورد آبگیری سدهای کرخه و دز بود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: عدم تأمین حقابه تالاب‌ها، تخریب محیط زیست و عدم لایروبی رودها از عوامل سیلاب اخیر است.

ساعدی گفت: بر اساس داده‌های هواشناسی، زمان و میزان تقریبی بارش‌ها قابل پیش بینی است، باید بر اساس این پیش بینی‌ها، رهاسازی آب انجام می‌شد. عدم اقدام به موقع در رهاسازی آب ذخیره شده از دلایل قصور دولت و وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه باید مقصران حادثه سیلاب اخیر مورد پیگرد قضائی قرار گیرند، گفت: علوم هواشناسی، تغییرات آب و هوایی را چهار ماه قبل پیش بینی می‌کند، با توجه به این پیش بینی‌ها، باید وزارت نیرو ذخایر آب را رهاسازی می‌کرد.

این نماینده مجلس با انتقاد از عدم اطلاع رسانی دقیق به مردم، گفت: اطلاع رسانی به درستی انجام نشد با این توجیه که باعث نگرانی مردم می‌شود و سفرهای نوروزی کاهش می‌یابد.

ساعدی از مجلس خواست کمیته تحقیق و تفحصی از بی برنامگی وزارت نیرو در رهاسازی آب پشت سدها تشکیل دهد و جلوی این کار را بگیرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها