بزرگترین هواپیمای جهان رونمایی شد

بزرگترین هواپیمای جهان روز شنبه بر فراز بیابان موجاوه در کالیفرنیا پرواز کرد. این اولین پرواز یک هواپیمای کربن_کامپوزیت ساخت شرکت استراتولانچ سیستم است .

بزرگترین هواپیمای جهان رونمایی شد

این شرکت توسط پاول آلن، یکی از موسسان مایکروسافت با ورود این شرکت به بازار سودآور فضایی آغاز به کار کرد .
این هواپیمای سفید با نام «راک» با طول بالی به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی و شش موتور در یک بدنه دوقلو، قبل از ساعت 14 به وقت گرینویچ به پرواز در آمد و پس از دو ساعت پرواز در آسمان، با امنیت کامل در فرودگاه موجاوه فرود آمد. صدها نفر این پرواز را تشویق کردند .
جین فلوید، مدیرعامل شرکت استراتولانچ گفت:« پرواز فوق العاده ای بود» .
وی گفت:« ما به تیم استراتولانچ، خدمه پرواز امروز و شرکایمان افتخار می‌کنیم . با این پرواز باید ماموریتمان را برای فراهم کردن جایگزینی برای سیستم های پرتاب زمینی بیشتر کنیم» .
این هواپیما برای حمل و پرتاب موشک و سایر ادوات فضایی تا وزن 500 هزار پوند و تا ارتفاع 35 هزار فوت طراحی شده است .
پرواز روز شنبه که با سرعت 189 مایل در ساعت و در ارتفاع 18 هزار فوتی انجام شد، تنها برای آزمایش عملکرد آن و کنترل کیفیتش بود .
آلن در 1975 به همراه بیل گیتس میکروسافت را تاسیس کرد و در 2011 آغاز به کار استراتولانچ را اعلام کرد .
این شرکت به دنبال بهره گیری از تقاضای بالا برای هواپیماهایی است که می‌توانند ماهواره ها را در مدار قرار دهند و در این مسیر باید با سایر نهادها و شرکت های صنعت فضایی مثل الون اسپیس ایکس و یونایتد لانچ الینس رقابت کند. یونایتد شرکت میانجی بوئینگ و لاکهید مارتین است .
استراتولانچ اعلام کرده قصد دارد اولین موشک خود را از هواپیمای «راک» در 2020 پرتاب کند.
جودی آلن، رئیس شرکت والکان گفت:« ما همه می دانیم پاول به این دستاورد تاریخی افتخار می کرد. این هواپیما یک موفقیت قابل توجه در مهندسی است و ما به همه کسانی که در آن مشارکت داشتند تبریک می گوییم» .

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها