کشور‌هایی که حمله نظامی به آن‌ها غیر ممکن است!

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که شب‌ها هنگام خواب، به این فکر کنید که اگر روزی جنگ شود و حتی دنیا زیر سلطه جنگ نابود شود؛ چه احتمالاتی وجود دارد که زنده بماینم.

کشور‌هایی که حمله نظامی به آن‌ها غیر ممکن است!

امروز میخواهیم پاسخ این سوال را جویا شویم و ببینیم که کدام کشور‌ها از حملات نظامی در امان هستنتد. به دلایل زیادی وجود دارد که یک کشور از حمله نظامی مصون بماند و آسیبی به آن نرسد؛ حتی گفته می‌شود که حمله نظامی به برخی کشور‌ها غیر ممکن است. احتمالا یک دلیل آن جغرافیا است یا اینکه ارتش و مردم این کشور‌ها آنقدر قدرتمند هستند که در برابر حمله نظامی شکست ناپذیر باشند. پیشنهاد می‌کنم که در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا بیشتر تا یکی دیگر از حقایق جهان آشنا شویم.

ایران

دلای زیادی وجود دارد که کارشناسان نظامی جهان ایران را مانند یک قلعه مستحکم در نظر می‌گیرند. توپوگرافی ایران بیشتر کوهستانی است و همین موضوع به ارتقا شرایط استراتژیکی ایران کمک زیادی کرده است. همچنین ایران دارای قوای انسانی بیش از نیم میلیون سرباز است که این عدد در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه، عدد بزرگی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، ایران دارای ۱۶۵۸ تانک و ۱۳۷ هواپیما است که حمله به این کشور را سخت‌تر می‌کند. این نگین خاورمیانه، دارای پایگاه‌های زیر زمینی است که بنا به گفته دولت، هر ۵۰۰ متر در هر شهر و استان پایگاه زیر زمینی وجود دارد. بنابراین، اگر نیرو‌های مهاجم به ایران، خیال جنگ تن به تن با سربازان ایرانی را داشته باشند شاید یک جنگ بی پایان و خونین را شاهد باشیم.

جالب است بدانید که بسیاری از ابرقدرت‌های جهان شک کرده‌اند که ایران به تازگی آزمایش‌های موشکی انجام داده است که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارند. با وجود داشتن دشمنان قدرتمندی مانند ایالات متحده آمریکا، اسراییل، ترکیه و عربستان سعودی، ایران از زمان جنگ جهانی دوم فقط یک بار توسط عراق مورد حمله قرار گرفته است. پس ایران را هیچ‌گاه دست کم نگیرید!


بوتان

بوتان یک کشور کوچک و منزوی در فراز ارتفاعات هیمالیا است. از عجایب این کشور میتوان به ارتش ۶۰۰۰ نفره، بدون توپخانه و بدون نیروی هوایی اشاره کرد که اتفاقا از منطق امن جهان به شمار می‌رود. دلیل این که بوتان را در این لیست قرار داده‌ایم، تاریخ این کشور است که نشان می‌دهد در طول سرنوشت هزارساله تمدن خود هرگز مورد حمله بیگانه قرار نگرفته است. اگر چه بوتان در دهه ۱۷۰۰ میلادی توسط بریتانیا مورد حمله قرار گرفت، اما هرگز به طور کامل فتح نشد. با این وجود، امروزه حمله به خاک بوتان غیر ممکن است؛ زیرا این کشور ۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و این موضوع کار را برای نیرو‌های نظامی پیاده و تانک‌ها سخت می‌کند.

علاوه بر این موارد، دوست خوب این کشور یعنی هند تصمیم گرفته است که این کشور کوچک را مورد حمایت خود قرار دهد. هند تمام سلاح، لوازم و آموزش نظامی را برای ارتش کوچک بوتان تامین می‌کند، بنابراین هیچ نگرانی بابت حمله بیگانه برای آن‌ها وجود ندارد. این عوامل و همچنین نبود هیچ گونه انگیزه برای حمله به بوتان از طرف کشور‌های دیگر، باعث می‌شود که این کشور در طول این سال‌ها ایمن بماند.


استرالیا

در مورد استرالیا باید بگوییم که این کشور شامل دشت‌های وسیع در میان آب است و نزدیک‌ترین ارتش نظامی که می‌تواند به آن‌ها حمله کند، در بهترنی حالت ۱۱۰۰۰ کیلومتر دورتر از آن و کشور ژاپن است. حتی در طول جنگ جهانی دوم نیز ژاپن در مواقعی برنامه‌ای برای حمله به خاک استرالیا داشت، اما از طرح‌های خود منصرف شد. آن‌ها قطعا می‌دانستند حتی اگر به خاک استرالیا برسند، ۹۵ درصد از مشکلات آن‌ها هنوز هم پابرجا بود.

برای حمله به استرالیا، ارتش امپراتوری ژاپن باید مناطق دور افتاده را فتح می‌کردند؛ که ۷۰ درصد از زمین‌های استرالیا را شامل می‌شد، که این دشت‌ها هزاران کیلومتر وسعت دارد و این موضوع به اندازه کافی یک امتیاز مثبت برای ارتش استرالیا فراهم کرده بود تا در برابر حملات چریکی نیرو‌های متحدین مقاوم باشد. در مجموع حمله به استرالیا از سوی هر کشور و با هر قوای نظامی، بدترین ایده نظامی می‌تواند باشد.


روسیه

اگر ناپلئون یا هیتلر زنده بودند، پرداختن به این سوال که چگونه حمله به روسیه عملی می‌شود، یکی از سوژ‌های لذت‌بخش و موردعلاقه آن‌ها بود! ارتش تاریخی روسیه در زمان‌های دور تا همین چند سال اخیر چنان قدرتمند بوده که هر دشمنی را به عقب می‌رانده است. روسیه بزرگترین کشور جهان است و این کشور ایمنی خود را مدیون جغرافیای آن و البته آب و هوای سرد و خطرناک آن است. بیشتر زمین‌های روسیه از کوه‌های پوشیده از برف تشکیل شده است و زیستگاه اصلی خرس‌های قطبی است.

در طول جنگ جهانی دوم، ارتش روسیه به طور عمد نازی‌ها را در سرمای طاقت‌فرسا رها کرد و سبب مرگ تمام آن‌ها شد. این استراتژی به خوبی کار کرد و سبب شکست تهاجم نازی‌ها و در نهایت باعث نابودی هیتلر شد. امروزه روسیه با در اختیار داشتن ۸۴۵،۰۰۰ سرباز دارای پنجمین قوای نظامی فعال است. در زمان نیاز، روسیه همچنین می‌تواند ۳۵۰۰ هواپیمای نظامی و ناوگان خود متشکل از ۳۵۰ کشتی جنگی استفاده کند. آن‌ها همچنین دارای ۷۰۰۰ موشک هسته‌ای هستند؛ بنابراین حتی اگر کسی بتواند خود را در زمستان معمولی روسیه زنده نگه دارد، بعید است که در زمستان هسته‌ای زنده بماند!


کره شمالی

ارتش بزرگ و قوی کره شمال، یکی از چیز‌هایی که کیم جونگ همیشه با افتخار از آن صحبت می‌کند. کره شمالی بیش از یک میلیون سرباز فعال، ۴۲۰۰ تانک و ۲۲۲ هلیکوپتر جنگی دارد که این ارتش را از ارتش کشور‌های عضو ناتو غیر از آمریکا بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همچنین برخی از سیاست‌مداران بزرگ دنیا بر این اعتقاد هستند که آن‌ها سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارند تا به وسیله آن به کره جنوبی، ژاپن و احتمالا سواحل غرب آمریکا برسند. از آنجایی که تنش‌های اخیر بر سر آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی بالا گرفته است، امریکا در حال حرکت نیرو‌های خود به سمت کره شمالی است و چین و روسیه احتمال حمله به کره شمالی را می‌دهند.

طبیعی است که اگر روزی چنین اتفاقی بیفتد، نیرو‌های مشترک بین امریکا، کره جنوبی و ژاپن برای حمله احتمالی به کره شمالی آماده خواهند شد. با ارتش بزرگ کره شمالی، امکان مرگ صد‌ها و هزاران نفر وجود دارد، اما این مساله کوتاه مدت اهمیتی برای کره شمالی ندارد. همه این نگرانی‌ها باعث شده که حمله به کره شمالی به همین راحتی صورت نگیرد.


کانادا

کانادایی‌ها برخلاف ظاهر آرام و صلح‌طلبانه خود، وقتی که به جنگ می‌آیند به هیچ وجه متین و آرام نیستند. آن‌ها همچنین قواعد یک بازی خشن را به خوبی می‌دانند، برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنیم که سری به بازی‌های هاکی کانادایی بزنید و آن‌ها را بادقت تماشا کنید. کانادا دارای یک ارتش بسیار حرفه‌ای و آموزش دیده‌ای است که ۹۵۰۰۰ سرباز دارد و هر موفقیتی در میدان جنگ با آن‌ها دست یافتنی است. درست مانند روسیه، کانادا مجبور نیست ارتش خود را برای جنگ تجهیز کند. آن‌ها فقط باید در انتظار فصل آب و هوای سرد و خشک خود باشند.

علاوه بر این، اکثر جمعیت کانادا در نزدیکی مرز قوی‌ترین ارتش نظامی در جهان و متحدشان یعنی ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند. برای فتح خاک کانادا، دو انتخاب در پیش رو دارید؛ یکی اینکه در جنوب آنجا با ارتش آمریکا رو به رو شوید و دیگر اینکه میان نیمی از آب‌های یخ‌زده زمین گذر کنید و از لابه‌لای ۶ متر برف و دمای -۵۰ درجه سانتیگراد به شهر‌های آنجا برسید!


سوئیس

شاید شما هم مانند اکثر مردم تعجب کنید که سوئیس حتی ارتش داشته باشد، احتمالا این موضوع به این دلیل است که آن‌ها تقریبا در در هیچ جنگی حضور نداشته‌اند. این کشور از سال ۱۸۱۵ حالتی بی طرفانه به خود گرفته است. حتی اگر یورش نظامی هم آن‌ها را از چرخه ساخت ساعت‌های لوکس و مشهور سوئیس متوقف کند، ارتش این کشور با ۱۵۰،۰۰۰ پرسنل نظامی و ۱۵۶ هواپیمای جنگنده، توانایی مقابله با هر حمله‌ای را دارد.

این عدد در نگاه اول شاید کوچک به نظر برسد، اما همین تعداد سرباز هم دشمن را به سمت کوه‌ها و دامنه‌های اسکاندیناوی فراری می‌دهد جالب است بدانید که سربازان سوئیس هیچ وقت گرفتار حملات ناگهانی دشمن نخواهند شد، زیرا آن‌ها ملزم هستند که سلاح‌های خود را در خانه‌های خود نگه دارند! یکی دیگر از دلایل کمتر به کار گرفتن ارتش سوئیس برای مقابله با دشمنان، این است که آن‌ها توسط کشور‌هایی مانند فرانسه، ایتالیا، اتریش و آلمان محاصره شده است و هر کشوری که به دنبال حمله به سوئیس است، ابتدا باید با این کشور‌ها مبارزه کند.


ژاپن

عقاید زیادی در مورد ژاپن وجود دارد که آن را یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان و کشوری می‌دانند که قبلا هرگز مورد تهاجم دشمنان قرار نگرفته است. حتی مغول‌ها که به فتح سرزمین‌های جهان شهرت دارند، توان دستیابی به ژاپن را نداشته‌اند. حتی ایالات متحده امریکا بار‌ها چندین راکت به سمت ژاپن پرتاب کرده و خواستار فتح ژاپن بوده است، اما تا کنون نتوانسته است به این کشور حمله جدی ترتیب دهد. از سال ۲۰۱۶، ژاپن حدود ۶۰ میلیارد دلار برای ارتقاء ارتش خود صرف کرده است و آن‌ها ۲۵۰ هزار سرباز و بیش از ۶۰۰ تانک در اختیار دارند. نیروی هوایی ژاپن پنجمین و پیشرفته‌ترین فن آوری هوایی را با ۱۵۹۰ هواپیما دارا است. شاید تنها نقطه ضعف ژاپن، جمعیت پیر این کشور است، اما با این حال حمله به ژاپن نیاز به ارتش فراتر از هر کشوری به جز شماره یک نام برده در این فهرست دارد.


ایالات متحده آمریکا

بعید می‌دانم که مواجه شدن با نام آمریکا در صدر کشور‌های این لیست برای شما عجیب باشد. ایالات متحده سالانه ۵۹۶ میلیارد دلار هزینه ارتش خود می‌کند که بیش از هزینه جمع هفت مختلف جهان است! جالب است بدانید که هزینه ۵۴ میلیارد دلاری که رئیس جمهور ترامپ پیشنهاد کرده است، برابر با ۸۰ درصد کل بودجه نظامی کشور روسیه است. همه این موارد را کنار بگذاریم، سلاح‌های فوق پیشرفته هسته‌ای آمریکا به اندازه‌ای است که همه مردم زمین را برای چندین بار به کام مرگ بکشاند. حتی اگر بخواهیم وضعیت فوق‌العاده ارتش آمریکا را در نظر نگیریم، وسعت ده میلیون متر مربع از خاک آمریکا، قطعا کار را برای حمله به آنجا سخت می‌کند.

در بهترین حالت برای حمله به این کشور، ارتشی زیرک لازم است تا بتواند هم در بیابان‌های یوتا مبارزه کند، و هم در سواحل هاوایی و آلاسکا بجنگد؛ پس باید نتیجه گرفت که در حال حاضر حمله به آمریکا دور از ذهن باشد. با همه این تفاسیر، بد نیست بدانید که جمعیت اسلحه‌به‌دستی در سرتاسر جهان وجود دارد که منتظر حمله به خاک یانکی‌ها هستند. در نهایت برای کسانی که در فکر حمله به آمریکا هستند آرزوی موفقیت داریم!

منبع: برترینها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • بسیج ۸سال جنگ
    0

    ایران را بسیجیان جبهه های جنگ در۸ سال دفاع ایران کرد وبه جهانیان معرفی کرد ایا این بسیجیان وجانبازان جنگ امروز قدر ومنزلتی دارند ایا دولت مزخرف اصلاحات انان را خانه نشین ومنزوی ننموده اری انان ۸ سال مردانه جنگیدند وپست ومقام و،،، را دیگران به یغما بردند

  • ملت
    0

    کاش حمله ای جنگی شروع بشه تا ملت بدبختی که زندگیشون از مرگ کمتر نیست خاتمه پیدا کنه و حداقل راحت از این منجلابی بشن که فقط یه عده طعم خوش زندگی رو میچشن

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      1

      آره راست میگید دولت روحانی با دارو دسته اش جلو دشمن با دلارهاشون وای میستند.

    • همت
      1

      دوست عزیزاینقدرگرسنگیت رااظهارنکن غیرتت وایمان به خدایت رادرنظرداشته باش که درجنگ تحمیلی یک بچه بسیجی حریف یک گردان بودنفردربرابرتانک می جنگید.خیالتان راراحت کنم کسی که درس خوانده مکتب حسین ورمضان است هرگز ضعف به خودراه نمیدهد

  • تنها
    0

    خداوکیلی این همه دروغ میگید خسته نمیشید

    نظرات شما -
    • ی نفر
      2

      اگه به انگلیسی هم تو اینترنت سرچ کنی ایران جزو ده کشوریه که حمله بهش سخت و حتی غیرممکنه.

  • علی
    0

    عیار جنگجویان در میدان نبرد مشخص میشود . در ضمن ارتش چین رو هم فراموش کردید .

  • محسن
    0

    جالب بود

  • محسن
    1

    مردم ما تو جنگ عراق.فقط با بعثیها جنگ نکردن.با کل جهان تو جنگ بودن..اونم با کمترین تجهیزات...

    نظرات شما -
    • arya
      1

      نمیدونی لاقل یکم تحقیق کن بعد حرف بزن من نه ضد ولایت فقیهم نه پیرو شاه و شاه دوستی نه پیرو امریکا و دار و دشتش و نه طرفدار هیچ حذب و گروهی من فقط اطلاعات اشتباهی رو ک تو ذهنت داری پرورش میدیشون رو میخام واست اصلاح کنم ارتش ایران در زمان شاه بعد از چند کشور قدرتمترین ارتش رو داشت و همچنین پولش و پاسپورتش و دولت شاهنشاهی دائم در صدد خرید صلاح های امریکایی بود و پیشرفته ترین هواپیماها و ایرباس ها و صلاح های جنگی رو از امریکا خریداری میکرد و ذخیره سازی میکرد و بعد از خروج شاه تمام صلاح های پیشرفته ی امریکا در دست ارتش جدید ایران قرار گرفت و پیروزی در جنگ ایران با عراق و کلی کشور ابر قدرت جهان رو که از عراق حمایت میکردن مدیون همون صلاح های امریکایی هستیم ک در زمان شاه خریداری شد مردم ک با دست خالی نجنگیدن با همون صلاح ها جنگیدن و امیدوارم این اطلاع رسانی باعث بی حرمتی ب شخص خاصی و از همه مهمتر شهیدان جان بر کف این سرزمین مقدس نشه روحشان شاد و یادشون گرامی

    • حسین
      1

      در جوابه اریا جان عزیزم میگن ایران توی اون دوران تانک نداشته عراق داشته چی میگی به خودت عزیزم فقط نیروی نظامی که مهم نیست رونیه سربازا این جور چیزا هم مهمه ما هم روحیه داشتیم شکستشون دادیم حتما تو پشم بیصرت داشتی تجهیزات نامرئی سربازای ایرنیو دیدی خخ

  • مسعود
    1

    واقعا متاسفم که مردم رو بیسواد فرض کردین. تحلیل های نادرست و غیر علمی . همین کشور ژاپن توسط آمریکا زمین گیر شد

  • مسعود
    1

    یک عامل بازدارنده را برای ایران اسلامی در نظر نگرفتند و آنهم وجود مبارک حضرت بقیه الله می‌باشد که ارتش تا دندان مسلح آمریکا (بخوانید فرعون)را در شنهای طبس(نیل)زمین گیر کرد!

    نظرات شما -
    • علی شفیعیی
      1

      بیچاره اون ارتش روسیه بود که امریکاییها رو تو طبس زمین گیر کرد

    • رفیق
      0

      علی شفیعی دمت گرم

    • فرهاد
      1

      بروعمواون موقع هنوزروسيه أفغانستان نگرفته بود اين مزخرفاچيه كه طبس كاراونا بود تاريخ تحريف نشده بخون اون موقع بردموشك هاى روسيه هنوز به طبس نميرسيد وقتى موشك ضدتانكش ماليوتكا باسيم هدايت ميشد موشك هاى زمين به هواش بردچندانى نداشتن كتاب اوگاتا راجع ب كنترل موشك نوشته طبس واقعاًكارخدابود يخرده كتاب بخون

  • نگین
    0

    هر غیر ممکنی می تواند ممکن شود به عوامل زیادی بستگی دارد

  • ع هاشمی
    0

    به نظر میرسه این مقاله در ۵۰ سال پیش نوشته شده که نقش اصلی جنگ رو به نیروی زمینی وموانع طبیعی میده برای نابودی یک کشور میتوان بدون حضور سرباز از هزاران کیلومتر آنطرفتر شلیک کرد واقتصاد آن کشور رانابود کرد.

    نظرات شما -
    • #ایران
      0

      نظر شما تا حدی درسته ولی ویژگی ژئو پلیتیکی و روحیه ی سربازان تاثیر زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت داره

  • #ایران قوی
    0

    عالیییییی

  • علی
    0

    شاید ایران کمی خنده دار باشه فکر نکنید من ایران دوست ندارم برعکس ولی شما جنگ جهانی دوم ببینیدراحت وارد ایران شدن و الان امریکابخواد به ایران حمله کنه همین عربها دشمن ما هستند انگیس و فرانسه آلمان وژاپن و......پشت امریکاهستن امریکا به عراق حمله کردنیروهای آلبانی تو عراق بودن پشت ایران مثل موم تو دست ابرقدرت ها میباشدخودمونو گول نزنیم لطفا الان پایگاه امریکاروایران ببینیدچندتاس

    نظرات شما -
    • حسین
      1

      جنگ ایران عراق عراق با اون تانکشو تجهزاتش نتونست حداقل ی شهر بزرگ یا ی استان کوچیکو بگیره تازه امریکا هم حمایتش میکرد ایران 14همین رتبه قدرت نظامی تو جهان داره مردم ایران هم مقاومت بالایی دارن

  • امیر
    1

    با سلام،مشکل شما اینه که فک میکنین همه قدرت،تجهیزات دفاعی و تانک و ...خدا خودش تو قرآن گفته اگر صبر کنید ما مسلمانان یاری خواهیم کرد،نمونش هم هست نگین که زپرتی گفتم ،همون جنگها پیامبر که اون مثال نمیزنم شاید به خودتون بگین که اونا الکیه.همین ۸سال جنگ عراق بااون همه قدرتش جنگ اخرش نتونست از خاک ایران ببره که با همون آیه خداوند مطابقت داره. دین اسلام کامل ترین دین هست امکان چنین چیزی نداره که نابود بشه مگر اینکه یا در روز قیامت.

  • حسین
    0

    ایران هم یکی از قوی ترین کشورای جهانه دست کمم نگیریدش

  • مجتبی
    1

    ایران روی هم اگه بخواد آمار کل پرسنل نظامی رو اعلام کنه به غیر از بسیج شمارش از۳میلیون نفر هم بیشتر میشه دیگه ببین اگه بسیجی ها بیان چی میشه

  • سیمبا
    0

    دوست عزیزی که این متن نوشتی ارتش ایران فقط ۶۱۰ هزار نیروی انسانی داره و ۳۵۰ هزار نیروی ذخیره شما بسیج سپاه پاسداران نگفتی اگه اینا رو میگفتی ایران نفر چهارم جهان گرچه حرف اول قوای انسانی میزنه که ایران شاید سوم باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها