رئیس پارلمان لیبی: پس از آزادسازی طرابلس، مردم پای صندوق‌های رأی می‌روند

رئیس پارلمان لیبی با تاکید بر اینکه مردم این کشور پس از اتمام عملیات آزادسازی طرابلس، به پای صندوق‌های رأی‌ خواهند رفت، تصریح کرد که اقدامات ارتش در راستای عمل به توافقات سیاسی است.

رئیس پارلمان لیبی: پس از آزادسازی طرابلس، مردم پای صندوق‌های رأی می‌روند

عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی با تاکید بر همکاری کشورش با جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم، از مردم این کشور خواست در کنار ارتش ملی بایستند و از آن و عملیات آزادسازی طرابلس و حفظ تمامیت ارضی این کشور حمایت کنند.

صالح که چهره همپیمان با خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی لیبی" است، تاکید کرد: مردم لیبی پس از اتمام عملیات آزادسازی طرابلس، به پای صندوق‌های رأی‌ خواهند رفت.

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر پس از کنترل بر شهرهای صرمان و غریان، عملیات نظامی را برای کنترل بر طرابلس آغاز کرده‌اند.

عملیات نظامی در طرابلس همچنان ادامه دارد و حفتر تاکید کرده که نیروهایش در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز طرابلس هستند.

در همین حال، عبدالسلام الحاسی، فرمانده اتاق عملیات طرابلس از پیشروی نیروهای موسوم به ارتش ملی از هفت محور به سمت طرابلس خبر داد.

الحاسی با تاکید بر اینکه تنها طرابلس همچنان در کنترل نیروهای وابسته به دولت توافقی است، گفت: فاصله نیروها با مرکز طرابلس در هر محوری متفاوت است، برخی یگان‌ها به بخش‌هایی از نواحی شرقی، غربی و مرکز طرابلس رسیده‌اند.

احمد المسماری، سخنگوی نظامی نیروهای حفتر نیز پیشتر گفته بود، پیشروی به سمت طرابلس با حمایت‌های هوایی تا ورود به این شهر و بیرون کردن نیروهای شبه‌نظامی ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، حفتر از پارلمان بنغازی خواست در راستای لغو تحریم تسلیحاتی اعمال شده از سوی شورای امنیت علیه لیبی، اقدام کند.

در همین حال، عبدالله بلحیق، سخنگوی پارلمان بنغازی تاکید کرد: پارلمان در جلسه خود در بنغازی در مورد صدور حکمی برای حمایت از عملیات آزادسازی طرابلس و تاکید بر قانونی بودن آن به توافق رسید.

بلحیق در ادامه از جامعه جهانی خواست دخالت‌های خارجی گروه‌هایی که به دنبال برقراری امنیت و ثبات در لیبی نیستند، متوقف کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها