سیل اخیر ۳۵۲۰ میلیارد تومان خسارت ریلی و جاده‌ای وارد کرد

وزیر راه و شهرسازی از وارد آمدن ۳,۵۲۰ میلیارد تومان خسارت ریلی و جاده‌ای در سیلاب اخیر خبر داد.

سیل اخیر ۳۵۲۰ میلیارد تومان خسارت ریلی و جاده‌ای وارد کرد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گزارشی از میزان خسارات سیلاب اخیر به نمایندگان مجلس ارائه داد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز، ستاد سفرهای نوروزی را تشکیل می‌دهد و پرکارترین زمان خدمتی همکاران ما ایام نوروز است که نیروها به شکل آماده‌باش فعال هستند؛ جاری شدن سیلاب موجب شد همکاران ما با تلاش مضاعف نقش ایفا کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ۲۶۹ شهر و ۲۱۳ شهرستان با سیلاب مواجه شدند، ستاد بحران وزارت راه به صورت فعال و شبانه‌روزی نقش ایفا کرد و در سراسر کشور، کلیه راهدارخانه‌ها با آماده کردن تجهیزات، با ۱۲ هزار نفر نیرو و ۹۰۰۰ دستگاه تجهیزات وارد عمل شدند.

اسلامی خاطرنشان کرد: ۶۸۰۰ نقطه در جاده‌های کشور دچار آسیب شده‌اند، ۱۰ هزار و ۹۰۰ ابنیه فنی آسیب دیده که از این میزان ۷۲۵ پل کاملاً تخریب شده است و باقی پل‌ها آسیب کلی یا جزئی داشته‌اند.

وی گفت: چشمه‌سارهایی که سالیان سال خشک بوده، فعال شده و حرکت آنها در جاده‌ها، آسیب‌پذیری جاده‌های کشور را افزایش داده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حجم آبی که رها شده به ویژه در استان‌های گلستان و لرستان سه برابر دوره بلندمدت است.

اسلامی اظهار داشت: ۱۰۸ کیلومتر از جاده‌های پلدختر دچار آسیب شده است که ۴۰ کیلومتر آن آسیب جدی دیده، ۲۸ کیلومتر قابلیت بازسازی دارد و ۱۲ کیلومتر باید جاده جدید کشیده شود.

وی، کل خسارات ریلی و جاده‌ای را ۳,۵۲۰ میلیارد تومان تخمین زد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکاران بخش خصوصی و نیروهای مسلح جهت امداد، نقش مهمی داشتند و از زمان فروکش سیلاب، بازسازی‌ها آغاز شده است.

اسلامی همچنین گزارشی از آمار سفرهای نوروزی ارائه داد و گفت: امسال ۴۵ میلیون نفر مسافرت سواری، ۷.۳ میلیون نفر با وسایل کرایه، ۲۵۰۰ نفر سفر با قطار، سه میلیون و ۷۰۰ نفر سفر گردشگری دریایی و سه میلیون و ۵۰۰ نفر سفر هوایی گزارش شده است.

وی از جانمایی شهرها و روستاها و حریم رودخانه‌ها در شورای عالی شهرسازی خبر داد و گفت: طرح‌های جدید شهرسازی با دِبی جدید، مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، آزادسازی بستر رودخانه‌ها را از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی خواند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها