مدیران وزارت نیرو و جهادکشاورزی به درآمدزایی پساسیل توجه کنند

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: براساس اخبار دریافتی منازل زیادی در شهرستان آق‌قلا در استان گلستان بیمه بود و شرکتهای بیمه باید خسارتهای مردم را طبق تعهداتشان پرداخت کنند.

مدیران وزارت نیرو و جهادکشاورزی به درآمدزایی پساسیل توجه کنند

ولی ملکی گفت: بین انتقادات غیرمنطقی و اتهام‌زنی‌ها که به عقیده بنده نوعی عقده‌گشایی است و درد دلهای پر سوز و گداز مردم سیل‌زده غرب و جنوبی غربی کشور تفاوت معناداری وجود دارد که ضمن بی‌تفاوتی به اتهام‌زنی‌ها باید به درد دل سیل‌زدگان و نیازهای آنان توجه ویژه‌ای کرد.

نماینده مشکین شهر گفت: اظهار نظر جریان‌ها و گروه‌های سیاسی باید به منافع ملی توجه داشته باشند و سیل و ویرانی‌های ناشی از آن را دست مایه اتهام‌زنی و تخریب رقبای سیاسی خود قرار ندهند.

وی ژاپن و آمریکا دو کشورِ در راس سیلاب‌ها، طوفان‌ها، آتش‌سوزی‌ها، گردبادها و زلزله‌های سهمگین جهان را با وجود پیشرفت‌های علمی و آمادگی‌های دائمی در موارد بسیاری در مهار ویرانی‌های ناشی از پدیده‌های طبیعی، ناتوان دانست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: یکی از بزرگترین نقاط مثبت مقامات اجرایی، نظامی و امدادی ژاپنی و آمریکایی در حوادث ویرانگر طبیعی، خویشن‌داری و بروز ندادن عمق خسارات و ویرانی‌های وارد شده به شهرها و روستاهای محل حادثه است اما به نظر می‌رسد در ایران برخی مقامات رسمی و جریان‌های سیاسی منتظر هر فرصتی برای ضربه زدن به رقبا هستند. این افراد مرتب آیه یأس خوانده و پشت مردم را خالی می‌کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس متذکر شد: سیل غافلگیر کننده نوروزی از برخی مسائل، پرده برداشت و مدیران شهری و اجرایی به ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب کشور کم و بیش به تصمیمات و اقدامات اشتباه خود و همکاران سابق خود پی برده‌اند و تلاش می‌کنند در بازسازی مناطق سیل‌زده این اشتباهات را تکرار نکنند. در گام اول باید اجازه داد به سلامت از وضعیت بحرانی مناطق سیل‌زده عبور شود و در گام‌های بعد باید با مدیرانی که به قصد درآمدزایی، مجوزهای زیادی برای راه‌سازی، ساختمان‌سازی و پل‌سازی غیراستاندارد در مسیر روان‌آبها صادر کردند، شناسایی، محاکمه و مجازات شوند در این صورت این مسئله در افکار عمومی به معنای عقده‌گشایی و انتقام‌گیری تلقی نمی‌شود.

ملکی با اظهار تاسف از جانباختن تعدادی از هموطنان‌مان در سیل دروازه قرآن شیراز، گفت: رودخانه محل عبور آب است و نباید به بهانه خشک شدن در آن خانه و مغازه ساخت و نباید آن را به تفرجگاه عمومی تبدیل کرد. فردوسی در یکی از اشعار خود به این مضمون می‌گوید «آدم عاقل در جوی آبی که یک روزی از آن آب عبور کرده، برای خواب رختخواب پهن نمی‌کند». مدیران شهری و اجرایی کشور باید از حادثه سیل دروازه قرآن شیراز درس عبرت بگیرند و با سختگیرانه کردن قوانین از تکرار خسارتهای انسانی و مادی پیش‌گیری کنند.

وی خواستار اعمال روشهای سختگیرانه در مدیریت‌های شهری و اجرایی شد و تاکید کرد: بی‌توجهی به این موضوع عین خیانت است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پیشنهادی خواستار توجه مدیران وزارت نیرو و جهادکشاورزی به درآمدزایی پسا سیل شد و افزود: نقمت بزرگ سیل برکات فراوانی برای مناطق غربی و جنوب غربی کشور خواهد داشت. مدیران وزارت نیرو باید با فعال کردن توربین‌های برق آبی، تولید برق کشور و فروش برق مازاد به کشورهای همسایه را سرعت دهند. مقامات وزارت جهادکشاورزی نیز باید با تخصیص حقابه‌های مزارع، پایاب‌ها و زمین‌های کشاورزی بستر کاشت، داشت و برداشت محصولات مختلف را در مناطق غربی و جنوب غربی کشور به وجود آورده و خسارتهای سیل اخیر را برای کشاورزان این مناطق به حداقل برسانند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها