خاتمه سال تحصیلی در خوزستان چه زمانی اعلام می‌شود؟

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان درباره وضعیت اعلام خاتمه سال تحصیلی در مناطق سیل‌زده توضیحاتی داد.

خاتمه سال تحصیلی در خوزستان چه زمانی اعلام می‌شود؟

محمد تقی‌زاده درباره اعلام پایان سال تحصیلی در مناطق سیل‌زده استان خوزستان اظهار کرد: برای تصمیم‌گیری دراین رابطه باید تا روز دوشنبه 26 فروردین صبر کنیم چون فعلاً تعطیلی مدارس در 8 شهر استان تا روز دوشنبه تمدید شده است.

وی افزود: باید تا روز دوشنبه منتظر بمانیم که مشخص شود شرایط جوی به چه صورت است؛ اگر شرایط تثبیت شد و خروجی آب به سمت مناطقی که درگیر سیل شده‌اند کاهش یافت، سال تحصیلی و فعالیت دوباره مدارس را ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان گفت: هم‌اکنون بسیاری از مدارس محل اسکان سیل‌زده‌ها هستند و بخشی نیز بر اثر سیل آسیب دیده‌اند و اگر این شرایط ادامه یابد کاری از دست ما برنمی‌آید و باید خاتمه سال تحصیلی را اعلام کنیم.

تقی‌زاده در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس آسیب دیده در سیل، آماده فعالیت مجدد و آغاز سال تحصیلی هستند؟ عنوان کرد: بیشتر آسیب‌ها مربوط به مدارس روستایی است و مدارس شهرها چندان آسیب ندیده‌اند و می‌توان دانش‌آموزان روستایی را به مدارس سایر نقاط منتقل کرد تا یک ماه باقی‌مانده از سال تحصیلی را ادامه دهند.

وی در پایان تأکید کرد: تصمیم‌گیری برای خاتمه سال تحصیلی در مناطق درگیر سیل استان خوزستان بعد از روز دوشنبه 26 فروردین خواهد بود.

شرایط شرکت دانش‌آموزان سیل‌زده در امتحانات نهایی خرداد

وزیر آموزش‌وپرورش هم از واگذاری اختیار اعلام پایان سال‌تحصیلی به مدیران کل استانی خبر داده است.

او همچنین درباره برنامه‌های حمایتی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل‌زده گفت:برای این دانش‌آموزان اردوهای جبرانی آموزشی را برگزار خواهیم کرد که به احتمال زیاد شبانه‌روزی خواهد بود و کتاب‌های کمکی را برای جبران ضعف تحصیلی در اختیار آنها قرار خواهیم داد، دانش‌آموزان نگران امتحانات خود نباشند و آموزش‌وپرورش هر نوع تسهیلاتی را برای آنها فراهم خواهد کرد تا به لحاظ درسی لطمه نخورند، دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امسال امتحان نهایی دارند اگر نتوانستند در امتحانات خرداد شرکت کنند یا نتیجه قابل قبول را به دست بیاورند، شهریور ماه در امتحانات شرکت می‌کنند و نمرات آن به جای نمرات خرداد لحاظ می‌شود همچنین چاره‌ای نداریم که معافیت‌هایی را به لحاظ محتوای درسی پیش‌بینی کنیم چرا که در بسیاری از روستاهای سیل‌زده حتی اگر آموزش‌وپرورش امکانات حضور دانش‌آموزان در مدارس را فراهم کند، آنها امکان حضور نخواهند داشت، در چند روز آینده اعلام می‌کنیم که آیا امتحانات دانش‌آموزان به تأخیر می‌افتد یا بخشی از محتوای درسی حذف خواهد شد و تا جایی که از سوی معلمان به آنها درس داده شده است، امتحان گرفته می‌شود.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها