معاون مطبوعاتی جدید معارفه شد

سیدعباس صالحی در مراسم تکریم و معارفه معاونت مطبوعاتی خود، از نقش حیاتی رسانه‌ها در شرایط جنگ اقتصادی امروز گفت.

معاون مطبوعاتی جدید معارفه شد

آیین تکریم و معارفه معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (شنبه ۲۴ فروردین) با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی‌فر (معاون پیشین مطبوعاتی) و محمد خدادی (معاون مطبوعاتی فعلی) و جمعی از مدیران معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان این معاونت برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تصویری که از جمهوری اسلامی در خارج از کشور وجود دارد، نیازمند تغییر است؛ گفت: در شرایط سختی که بر کشور حاکم شده، نیازمند بازسازی این تصویر در جامعه جهانی به ویژه رسانه های خارجی هستیم.

سیدعباس صالحی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه محمد سلطانی فر و محمد خدادی معاونان پیشین و جدید معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی با تاکید بر این مطلب افزود: آقای سلطانی فر در زمان مدیریت خود در این معاونت دیدگاه های جدیدی را پایه ریزی کردند که امیدوارم این مسیر در مدیریت جدید استمرار یابد.

وی درعین حال تصریح کرد: آقای سلطانی فر در این مدت به حوزه رسانه های خارجی و جایگاه آن در فضای داخلی توجه ویژه داشتند که لازم است این مسیر ادامه پیدا کند.

صالحی ادامه داد: تجربیات آقای خدادی هم در بخش رسانه به کمک این حوزه خواهدآمد و امیدوارم قدم هایی که در دوره آقای سلطانی فر برداشته شد را ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بهره مندی این وزارتخانه از دانش و بینش محمد سلطانی فر ادامه داد: آقای خدادی هم چهره شناخته شده ای در حوزه رسانه هستند و شناخت ایشان از بخش رسانه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان محیط سازمانی محل خدمت، کمک های بسیاری در پیشبرد اهداف این معاونت خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت ها و اهداف معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی افزود: این معاونت به علل مختلف همواره یکی از معاونت های حساس وزارتخانه بوده است و در دوره اخیر سختی های مضاعفی داشته است که در حال حاضر به همکاری و همگرایی، جذب منابع فکری و سرعت عمل بیشتر نیاز داریم.

صالحی گفت: دولت آقای دکتر روحانی مسیر خاصی را در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره برای تنش زدایی از ایران طی کرد ولی با خروج آمریکا از برجام اتفاقاتی رقم خورد و کشور وارد جنگ همه جانبه اقتصادی شد که دارای پیچیدگی های متنوعی است.

وی ادامه داد: اعلان تروریست بودن سپاه ازسوی آمریکا در روزهای گذشته نیز اتفاق عجیبی بود و باید بدانیم این اقدام جنگ روانی و ابعاد سیاسی و اقتصادی به دنبال دارد. آمریکا میدان های تحرک اقتصادی کشور ما را رصد می کند و جنگ تمام عیار اقتصادی را برای ما ترسیم کرده اند که به زعم خود کشور ما با این اقدام زمینگیر شود.

صالحی افزود: جنگ اقتصادی به طور طبیعی سرمایه اجتماعی کشور را تهدید می کند همچنین امید به آینده و اعتماد مردم به مردم و مردم به حاکمیت و زیرساخت های کشور را نیز تهدید می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی مسئولیت رسانه سخت تر از گذشته می شود. رسانه در این شرایط مسئولیت دوگانه حفظ آزادی های اجتماعی و منافع ملی را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمی توانیم در شرایط جنگ ملی منافع ملی را در نظر نگیریم. جریان ترامپ علیه ایران با نگاه زمینگیر کردن جمهوری اسلامی ایران است و با این اقدامات نه تنها نظام سیاسی بلکه نظام و مبنای اجتماعی و وحدت ملی نیز به مخاطره می افتد.

صالحی گفت: بنابراین معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به عنوان سکاندار تعامل با رسانه در این مسیر نقش به سزایی را دارد و مسئولیت و کار آن نسبت به گذشته مضاعف می شود.

وی با اشاره به شرایط امروز رسانه های کشور افزود: رسانه با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور حالش خوب نیست. از یک طرف رقبای رسانه در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، رسانه های غیر رسمی و بیگانه و از طرف دیگر شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از جمله مشکلات کمبود آگهی، کاغذ و ... سختی های آن ها را دوچندان کرده که این سختی ها ایجاب می کند معاونت امور مطبوعاتی در یک میدان جهاد ملی تلاش خود را نسبت به گذشته بیشتر کند.

صالحی تاکید کرد: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در حال حاضر در میدان جهاد ملی قرارد دارد و رسانه ها نیز باید به کمک اعتماد و امید اجتماعی و منافع ملی بیایند و اتفاقات غیر محتمل که پیش بینی نمی شود را در نظر بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لذا در تعامل با رسانه باید برای امنیت شغلی و معیشت آن ها توجه داشته باشیم تا آن ها امید به آینده داشته باشند زیرا وقتی رسانه ای امید به آینده نداشته باشد نمی تواند تولید امید هم داشته باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با عنایات الهی، همت و تعامل مضاعف و تدبیر شما همکاران در معاونت امور مطبوعاتی بخشی از مسیر پیش رو هموار شود.

تقدیر سلطانی فر از خدمات و تلاش های مدیران و کارکنان معاونت مطبوعاتی

در ابتدای این آیین محمد سلطانی فر معاون پیشین امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی ضمن تبریک سال نو از تمام تلاش ها و خدمات مدیران و کارکنان این معاونت در مدت مسئولیت اش تقدیر کرد.

وی گفت: از همه همکاران در این معاونت طلب حلالیت دارم و از وزیر محترم نیز که در این مدت به من اعتماد داشتند تشکر می کنم.

باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها به ایجاد همدلی و همبستگی بپردازیم

در پایان این آیین محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی نیز گفت: قبول هر مسئولیتی تکلیفی است که بر عهده فرد است و از آقای دکتر صالحی به دلیل این اعتماد تشکر می کنم.

وی افزود: با آقای سلطانی فر بیش از ٣٠ سال است که افتخار دوستی و آشنایی دارم. خانواده مطبوعات و رسانه در هم تنیده است و قرار گرفتن یک فرد در مقام مسئول به معنای مسئولیت همگان است.

خدادی ادامه داد: آقای سلطانی فر پایه های خوبی در این معاونت بنا نهاده اند و هنر من باید در این باشد هر آنچه ایشان پایه گذاری کرده اند را استمرار دهم.

وی با اشاره به شرایط سخت حاکم بر کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران بر خون بنا نهاده شده و ما پاک ترین خون های تاریخ را در این مسیر داده ایم و باید خلوص این خون ها با تلاش و تدبیر ما به ثمر بنشیند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی گفت: مطبوعات و رسانه دوران تحول را داشته و در گذشته تغییرات در آن به آهستگی بود ولی امروزه این تغییرات با سرعت حتی ثانیه ای است و این تحولات سرعت سیاستگذاران و دست اندرکاران رسانه ای را می طلبد. با توجه به شرایط حاکم بر کشور باید بدانیم که در این جنگ دشمنان به دنبال جنگ افکار عمومی هستند و رسانه ها در این مسیر می توانند نقش موثری در کمک به پیشبرد اهداف و مقابله با دشمنان داشته باشند و مقتدر تر از گذشته عمل کنند.

خدادی افزود: موضوع دیگر توجه به صنف رسانه است. امروز رسانه شرکای بسیاری پیدا کرده است. در این صنعت برخی حتی با داشتن یک دستگاه تلفن همراه عملا شریک آن ها شده اند که مزایا و معایبی دارد ولی باید مدیریت شود.

وی با اشاره به فعالیت های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی ادامه داد: این معاونت ظرفیت های بسیاری دارد و در بحران های مختلف نقش اثرگذاری داشته است و ما باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود به ایجاد همدلی و همبستگی بپردازیم.

خدادی در عین حال تصریح کرد: ایجاد این همدلی و همبستگی برای نظام هنر ما است به ویژه در شرایط سختی که دولت آقای دکتر روحانی با آن رو به رو است.

منبع: خبر آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها