خطر آبگرفتگی معابر استان بوشهر وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی، احتمال جاری شدن سیل و خطر آبگرفتگی معابر در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان بوشهر وجود دارد.

خطر آبگرفتگی معابر استان بوشهر وجود دارد

قاسم قائدی با بیان اینکه ناپایداری جوی در استان بوشهر ادامه دارد اظهار داشت: بارش باران در استان بوشهر بیشتر ماهیت رگباری دارد و به صورت پراکنده بارش باران رخ می‌هد.

وی، با اشاره به بارش باران در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر خاطر نشان کرد: از دیروز تاکنون 21.1 میلیمتر باران در دشتستان، گناوه 9.7، خارگ 2.6 و دیلم دو دهم درصد بارش باران ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر از آبگرفتگی معابر خبر داد و بیان کرد: چون بارش باران در استان بوشهر به صورت رگباری و پراکنده است احتمال جاری شدن سیل و خطر آبگرفتگی معابر در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان بوشهر وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نیز از ادامه بارش‌ها در استان خبر داد و تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وقوع ناپایداری‌های جوی، به‌صورت، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش تندباد در برخی نقاط استان به‌ویژه مناطق مرکزی و جنوبی است.

فرج‌الله شکوهی‌پور افزود: پیش بینی می‌شود به‌تدریج و با شمالی شدن جریانات طی وقت فردا از پوشش ابر در آسمان استان بوشهر کاسته شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت به سبب وزش تندباد خلیج فارس در برخی ساعات متلاطم است گفت: اکنون آسمان استان بوشهر ابری در برخی نقاط از جمله نواحی جنوبی و مرکزی استان همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران، رعد وبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ ، از فردا بتدریج کاهش ناپایداری جوی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، جهت وزش باد در استان را جنوب شرقی تا جنوب غربی دانست و خاطر نشان کرد: وزش باد گاهی شمال شرقی با سرعت 10 تا 36 و در هنگام وزش تندباد بیش از 60 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شکوهی‌پوربا اشاره به اینکه از فردا سمت وزش باد شمال غربی تا غربی با سرعت 10 تا 34 و بر روی دریا 16 تا 44 کیلومتر در ساعت است افزود: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر 60 تا 120 سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از 150 سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان 60 تا 120 و در سواحل جنوبی 90 تا 180 سانتیمتر پیش بینی می‌‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها