سهم بهزیستی از درآمد ۲ هزارمیلیاردی فروش سیگار در سال ۹۸+جدول

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده است مبلغی از درآمد حاصل از فروش سیگار در سال جدید به امور پیشگیری از اعتیاد اختصاص یابد.

سهم بهزیستی از درآمد ۲ هزارمیلیاردی فروش سیگار در سال ۹۸+جدول

فرید براتی گفت: براساس نظر کمیسیون تلفیق مجلس، قرار شده است درصدی از بودجه حاصل از فروش سیگار و دخانیات به سازمان‌های بهزیستی تعلق یابد.

وی افزود: به این ترتیب دولت مکلف است به ازای هر نخ سیگار، مبلغ ۵۰ ریال اضافه دریافت و منابع حاصل از آن را به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: بنابر تصویب مجلس، منابع حاصل از محل ردیف هزینه ای به‌ صورت یک‌دوازدهم ماهانه به سازمان بهزیستی و سازمان بسیج مستضعفین به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها با اولویت پیشگیری و درمان معتادین متجاهر اختصاص می‌یابد.

این درحالی است که در بودجه ۹۸ ، دولت در جدول شماره ۵ ماده واحده لایحه بودجه ۹۸، درآمد از مصرف سیگار به عبارتی مالیات بر مصرف سیگار را ۱۵ هزار میلیارد ریال تعیین کرده است.

همچنین درآمد حاصل از خرده فروشی سیگار ۷ هزار میلیارد ریال تعیین شده است. بنابراین دولت سال آینده از فروش و مصرف سیگار بالغ بر ۲ هزارمیلیارد تومان درآمد کسب خواهد کرد.

سال گذشته مطابق جدول درآمد‌ها، واگذاری دارایی‌ها سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی، مالیات بر مصرف سیگار ۱۴۸۶ میلیارد تومان بود که در سال جدید بیش از ۶۰۰ میلیارد بر درآمد دولت از این طریق افزوده شده است.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها