اقدام ترامپ موجب افزایش همبستگی ملی شد

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: اقدام ترامپ در قرار دادن نام ترامپ در لیست گروه‌های تروریستی موجب افزایش همبستگی ملی شد و حاکمیت هم باید نهایت استفاده را از این یکپارچگی ملی داشته باشد.

اقدام ترامپ موجب افزایش همبستگی ملی شد

اسماعیل گرامی‌ مقدم ، با اشاره به اینکه تصور آمریکا پس از خروج از برجام این بود که ایران به میز مذاکره باز می‌گردد و آنها می‌توانند امتیازات بیشتری از ایران بگیرند، اظهار کرد: اما گذشت زمان نشان داد که ایران پس از بدعهدی آمریکا به هیچ وجه حاضر نیست که به مذاکره بازگردد؛ بنابراین دولت ترامپ برای اینکه به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده و در انتخابات بعدی هم نسبت به دموکرات‌ها دست بالاتر را داشته باشد، به دنبال ایجاد فشار سیاسی و اقتصادی بر ایران برآمد.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال این است که ایران را وادار کند تا به میز مذاکره بازگردد، اما ایران در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا مقاومت کرده است؛ هر چند این فشارها مشکلات اقتصادی از جمله کاهش ارزش پول ملی را ایجاد کرد. به هر حال اقدام ترامپ مورد استقبال جامعه جهانی قرار نگرفت و سکوت اتحادیه اروپا نشان‌دهنده انزوای سیاسی این کشور است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی موجب افزایش همبستگی ملی در کشور شد، خاطرنشان کرد: اقدام ترامپ موجب شد که تا حدود زیادی بین جریان‌های سیاسی مختلف کشور، اتحاد بوجود آید. این اتحاد و همبستگی داخلی به حل و فصل بسیاری از مسائل در داخل کشور کمک کرده و موجب افزایش اعتماد عمومی به حاکمیت می‌شود. حاکمیت هم باید نهایت استفاده را از این یکپارچگی ملی داشته باشد.

گرامی‌مقدم در پایان با اشاره به اینکه قدم‌های بعدی را باید حاکمیت بردارد، گفت: باز شدن فضای سیاسی کشور، رفع حصر و آزاد شدن زندانیان سیاسی و اصلاح قانون انتخابات موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود و با افزایش اعتماد عمومی، زمینه برای حل مشکلات و توسعه کشور فراهم می‌شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها