اعضای هیئت موسس «پارلمان اصلاحات» انتخاب شدند

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اعضای هیئت موسس پارلمان اصلاحات انتخاب شدند و قرار بر این شد تا همه احزاب عضو شورای هماهنگی این هیئت را تشکیل دهند.

اعضای هیئت موسس «پارلمان اصلاحات» انتخاب شدند

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران، ضمن تکذیب برخی سخنان در مورد ایجاد کارگروه انتخابات در شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات، گفت: چهار کارگروه از جمله کارگروه استان‌ها تشکیل شده است که این کارگروه‌ها در اساسنامه هم پیش بینی شده بود ولی هنوز کارگروه دیگری همچون انتخابات ایجاد نشده است. هنوز در مورد انتخابات هیچ بحثی نداشته‌ایم.

وی افزود: هنوز بعد از عید جلسه‌ای برگزار نشده است. پیش از عید هم درگیر ایجاد کارگروه‌ها بودیم و با توجه به تصمیماتی که گرفته شد، قرار بر این شد که آنها کار خود را پس از عید شروع کنند.

عضو شورای سیاست گذاری اصلاحات در مورد تصمیمات نهایی در مورد پارلمان اصلاحات گفت: این طرح در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در دست بررسی است و یکسری از مواد آن به تصویب رسیده است. در هفته گذشته جلسه‌ای داشتیم ولی به دلیل آنکه موضوعات دیگری مورد بحث قرار گرفت نتوانستیم که این موضوع رسیدگی کنیم. البته کلیات آن به تصویب رسیده است و بر روی جزئیات آن بحث و گفتگو می‌کنیم.

وی همچنین ضمن پاسخ به سوال در مورد اینکه پس از ایجاد پارلمان اصلاحات جایگاه شورای سیاست‌گذاری چگونه تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار بر این است که پارلمان اصلاحات به عنوان یک نهاد بالا دستی به فعالیت بپردازد. رئیس دولت اصلاحات به ما گفتند که بر روی این طرح (پارلمان اصلاحات) کار کنید و اگر این طرح نهایی شود، طبیعتاً ساختاری موازی خواهد شد و این موازی کاری به نحوی باید از بین برود. تا زمانی که این طرح نهایی و اجرایی شود، شورای عالی سیاستگذاری به کار خود ادامه خواهد داد.

دبیرکل حزب همبستگی خاطر نشان کرد: احزاب اصلاح‌طلب همگی بر روی کلیات طرح پارلمان اصلاحات اتفاق نظر دارند و اگر افرادی هم ایراداتی را وارد بدانند، باید نظرات خود را قبلاً ارائه می‌کردند تا بررسی می‌شد. البته در جلسات هم برخی مطرح می‌کنند و بر روی آنها بحث می‌شود و این ممکن است باعث ایجاد برخی تغییرات در طرح شود اما ساختاری که توسط کمیته سیاسی تعیین شده تغییر نخواهد کرد.

وی همچنین خبر داد: تا این‌جایی که موضوع پارلمان اصلاحات بررسی شده است، اعضای هیئت مؤسس انتخاب شده اند که قرار بر این شد تا ۲۹ یا ۳۰ عضو شورای هماهنگی این هیئت را تشکیل دهند. اما هنوز بر روی ترکیب اعضا در پارلمان اصلاحات بحث و گفتگو ادامه دارد.

شریف همچنین در مورد فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در مورد سیل اخیر در کشور گفت: در جلسه هفته گذشته قرار بر این شد که بیانیه‌ای از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری منتشر شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها