پلمب ۳۳۱ رستوران بین‌راهی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده طی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۲۸۲۹ مورد بود که ۳۳۱ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بودند.

پلمب ۳۳۱ رستوران بین‌راهی

دکتر علیرضا رئیسی ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: در نوروز امسال بیش از ۳۰۰۰ تیم بازرسی بهداشت محیط از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کار نظارت بهداشتی بر تهیه و توزیع مواد غذایی، آب آشامیدنی همچنین اماکن را بر عهده داشتند.

وی تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی را ۶۶۸ هزار و ۱۷۶ مورد اعلام کرد و گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی در این برنامه ۱۹۸ هزار و ۳۱۶ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران های بین راهی ۳۱ هزار و ۵۶۴ مورد و کل بازرسی‌ءهای بهدشت محیطی ۸۹۸ هزار و ۵۶ مورد بود.

رئیسی ضمن اشاره به همکاری و هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهادها در اجرای این برنامه اظهارکرد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی در طی اجرای برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۱۲ هزار و ۵۱۳ مورد بود که از این تعداد ۸۸۱ مورد مربوط به مراکز و رستوران های بین راهی هستند. همچنین کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده ۲۸۲۹ مورد بود که ۳۳۱ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بودند. مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده هم در این مدت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۱۴ کیلو گرم بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به استفاده گسترده کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور از وسایل سنجش پرتابل طی اجرای این برنامه گفت: در این مدت، تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۵۵۹ هزار و ۴۱۱ مورد بود.

بنابر اعلام وبدا، وی اظهارکرد: تشدید کنترل و سنجش سلامت آب آشامیدنی از مباحث مهم در طول اجرای این برنامه بود که طی آن تعداد ۶۰۲ هزار و ۶۷۶ مورد کلرسنجی آب انجام شد.

گفتنی است برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از ۲۰ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و روز ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ به پایان رسید.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها