آیت‌الله علم‌الهدی:

فعل «نمی‌شود» در فرهنگ سپاه وجود ندارد/ وزرا در مشکلات معیشتی هم جهادگرانه وارد شوند

امام جمعه مشهد گفت: در جریان سیل وزرا همه وارد عرصه شدند و به مردم رسیدگی کردند، هر وزیری با تمام عوامل و تجهیزات جهادگرانه وارد شد، اگر در مشکلات معیشتی نیز این‌گونه وارد شوید همه تشکیلات به دنبال وزرا و مدیران می‌آیند.

فعل «نمی‌شود» در فرهنگ سپاه وجود ندارد/ وزرا در مشکلات معیشتی هم جهادگرانه وارد شوند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه در حرم مطهر ضمن تبیین وعده‌های خداوند متعال در قرآن گفت: در آیه 77 سوره مبارکه غافر که اشاره به وعده خداوند در عملیات مومنین در مقابل کفار دارد ذات پروردگار به مدل برخوردی نرم‌خویی مؤمنان در مجادله با کفار اشاره دارد.

امام جمعه مشهد افزود: ذات پروردگار در قرآن در برخورد با کفار دو روش را به مؤمنین پیشنهاد می‌کند که روش اول برخورد نرم، گفت‌وگو و اجرای فراز اخلاق در برخورد با کفار است که خداوند متعال در آیه 125 سوره نحل به پیامبر اسلام دستور می‌دهد که مردم را با پند نیکو دعوت کند یا در سوره فصلت می‌فرماید جایی که حتی برخوردی با کفار اتفاق می‌افتد دفاع پیامبر به نحو نیکوتری باشد و سعی کند با روش احسن دفاع کند.

وی به مصادیق دیگری از آیات قرآن در برخورد نرم پیامبر برابر کفار اشاره و اظهار کرد: در سوره آل عمران خداوند به پیامبر می‌فرماید قبل از اینکه بخواهد برخوردی با یهود و مسیحیان داشته باشد اول آن‌ها را به مشترکات دعوت کند یا در سوره انفال آیه 61 می‌فرماید اگر کفار با تو از در صلح برخورد کردند تو هم در مقابل آن‌ها با صلح برخورد کن.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به تشریح روش برخورد تند با کفار پرداخت و تصریح کرد: خداوند در سوره سجده می‌فرماید «پیامبر نسبت به کفار پشت کن و تعاملی نداشته باش» یا در سوره قلم آیه هشتم و نهم می‌فرماید «ای پیامبر از افراد مکذبی که تو را تکذیب می‌کنند اطاعت نکن تا با سازش فتنه و مبارزه نکنند».

آیت‌الله علم‌الهدی به مصادیق دیگر قرآن نسبت به برخورد تند با استکبار اشاره و اذعان کرد: در آیه 60 سوره احزاب خداوند می‌فرماید «پیامبر این کسانی که منافق هستند با این‌ها مقابله کن و نبرد داشته باش تا این‌ها نتوانند با تو در مدینه زندگی کنند و شهر را رها کنند و منافقین اگر مردند نماز بر آن‌ها نخوان و سر قبر آن‌ها حاضر نشو.

امام جمعه مشهد یاد آورشد: در قسمتی از قرآن خداوند دستور نرم‌خویی و جایی دستور برخورد تند می دهد معلوم می شود همه جا نمی شود با کفار نرم خویی داشت اما در هر دو روش برخورد مقاومت لازم است و از اصول و ارزش ها نباید پایین آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری امید را لازمه مقاومت دانست و تاکید کرد: در ستیز اگر امید پیروزی نباشد انسان نمی‌تواند مقاومت کند، در جنگی که هر اندازه لشکر زیاد باشد نیروها تا زمانی می‌ایستند که امید پیروزی بر دشمن را دارند، خداوند با ما است و به این مسئله باور داشته باشید که بخشی از وعده‌های خداوند بیان واقعیت است و وعده‌های خداوند در شکست دشمن و ذلت آن حق است و اگر ما این را باور کردیم دشمنان ما دچار ذلت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه وعده حق پرودرگار برای ما تولید امید می‌کند و امیدوار به شکست دشمن می‌شویم و این دشمن دچار خفت می‌شود، گفت: یکی از آثار مثبت باور خداوند این است در برخورد با دشمن ما دارای قدرت مقاومت می‌شویم و حتی با مقاومت یک نفر هم دشمن شکست می‌خورد که این را یا در دنیا می‌بینیم یا اگر در دنیا نبودیم طبق وعده ذات پروردگار حق طلبان موفق می‌شوند.

امام جمعه مشهد در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک سوم شعبان و ولادت با سعادت سیدالشهدا(ع) در خصوص علت نام‌گذاری این روز به نام پاسدار توسط امام راحل گفت: امام خمینی(ره) به دلیل وجود دو خصوصیت در امام حسین(ع) این روز را به نام پاسدار نام‌گذاری کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه امام(ره) اعتقاد داشتند که این دو ویژگی در فرد فرد پاسداران انقلاب اسلامی و در اهداف این نهاد باشد، افزود: خصوصیت انقلابی امام حسین(ع) این بود که در تفکرات ایشان موازنه قدرت وجود نداشت که آیا می‌شود یک نفر با هزار نفر بجنگد یا نه؟ طبق اعتقاد امام راحل این خاصیت را باید سپاه داشته باشد که توانمندی دشمن در جهت تجهیزات را مورد ارزیابی قرار ندهد و در مبارزه با اسلام پاسدار به جلو برود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در خصوص ویژگی دوم امام حسین(ع) که در زندگی پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: مسئله دوم مرز نشناختن ایثار بود که آیا تنها با دادن جان و مال کافی است یا نه باید تا آن جا رفت که در مرزشناسی ایثار بچه شیرخواره خود را به معرض ایثار ببریم؟ که طبق اعتقاد امام خمینی(ره) پاسدار و سپاهی در ایثار مرزی ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یاد آورشد: 40 سال نهاد سپاه و پاسدار در این کشور این دو خصوصیت را در برنامه کاری خود قرار داده و این در مقابل چشم مردم وجود دارد، در هیچ زمانی برای جریان فکری و اندیشه‌ای سپاه مسئله ارزیابی امکانات دشمن مطرح نشد، از آن روزی که یک گلوله نداشت تا امروز که دشمن از موشک‌های سپاه می‌ترسد.

وی اظهار کرد: اگر جریان سپاه را ارزیابی کنید متوجه می‌شوید همان خط امام حسین(ع) است؛ حتی در برخی موارد در جمعیتی که به دشمن حمله کرده بودند دو نفر هم جنگ را ادامه می‌دادند، داستان‌های سپاه در این کتاب‌ها نوشته شده که باید بررسی شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: 40 سال مردم این دو خاصیت را بررسی می‌کنند که در عرصه‌های خدماتی و دفاعی کار پاسدار مرز ندارد تا جایی می‌رود که، فعل «نمی‌شود» در فرهنگ سپاه وجود ندارد، 40 سال مردم این وضع را می‌بینند اما وقتی یک دیوانه و غول بی‌شاخ و دم به سپاه تهمت می‌زند مردم به خروش می‌آیند که اگر این حرکت احمقانه به منظور ایجاد فتنه در کشور بود شکست ذلت باری خورد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حرکت رئیس جمهور احمق آمریکا منجر به مانور محبوبیت سپاه در برابر جهانیان شد، ابراز کرد: دنیا قدرت سپاه را دیده بود اما این محبوبیت سپاه را در قلب مردم ندیده بود، جسارت رئیس جمهور آمریکا به دنیا این را هم به‌عنوان مانور نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کشورهای دنیا آمریکا را محکوم کردند که نباید این سخن را به میان می‌آورد چرا که سپاه بخشی از حکومت یک کشور عضو سازمان ملل است و نمی‌توان آن را تروریست نامید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گروه تروریستی وابسته به حکومت یک کشور نیست بلکه دسته بی‌سامانی است که به دنبال اغتشاش است، تاکید کرد: این کار آمریکا آبروریزی بین‌المللی بود که ثابت کرد آمریکا یک قلدر وحشی تا دندان مسلح است و تمام اصول بین‌الملل را زیر پا می‌گذارد و به بخشی از یک کشور تروریست می‌گوید تا اهداف خود را اجرایی کند.

وی ضمن تشکر از مردم، سپاه و دستگاه‌های اجرایی که در یک حرکت موحدانه در حادثه سیل به یاری مناطق سیل‌زده شتافتند، تصریح کرد: نهاد سپاه پیش‌روی خود را در این جبهه به خوبی نشان داد و پشت آن نهادهای دولتی با همه قدرت نمایشی از وحدت و عاطفه به دنیا نشان دادند.

امام جمعه مشهد سیل را آفت خواند و متذکر شد: اما در حاشیه این آفت قدرت عظیم مردمی نشان داده شد، پلدختر را سیل زد و مردم پلدختر به محض ورود نیروهای کمک کننده سپاه فریاد زدند که لشکر بسیج آمد، این نشان‌دهنده ارزش سپاه است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این وحدت نمایشگاه آن است، آمریکا ببیند که اگر روزی گفتند دشمن می‌خواهد وارد شهر شود همه مردم در مقابل دشمن مقابله می‌کنند و این دفاع مردم در برابر سیل به تنهایی نیست بلکه نمایش اقتدار مردم در برابر دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی از استاندار، طلاب و سایر نهادهای اجرایی کشور تشکر کرد و گفت: در جریان سیل وزرا همه وارد عرصه شدند و به مردم رسیدگی کردند، هر وزیری با تمام عوامل و تجهیزات جهادگرانه وارد شد، اگر در مشکلات معیشتی نیز این‌گونه وارد شوید همه تشکیلات به دنبال وزرا و مدیران می‌آیند.

عضو مجلس خبرگان تجربه سیل را برای مردم تشریح و خاطرنشان کرد: مردم در عرصه کمک‌رسانی به مناطق سیل زده همه به عرصه آمدند، در عرصه حمایت از فقیران شهر نیز نباید بگذاریم در این شهر خانواده‌ای سر گرسنه بر زمین بگذارد و باید به این نتیجه برسیم که هرگاه دولت و ملت در کنار هم بودند مشکلات با موفقیت پشت سر گذاشته شده‌اند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها