زنگنه:

جلوگیری وزارت نفت از آبگیری هورالعظیم یک «دروغ بزرگ» است / همه چاه‌های نفت در منطقه غرب کارون در آب محاصره شده‌اند

وزیر نفت گفت: اینکه گفته می شود وزارت نفت برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به تأسیسات نفتی عمداً مانع آبگیری هورالعظیم شده و آب را عملاً به مناطق مسکونی هدایت کرده، یک «دروغ بزرگ» و جنگ روانی علیه ملت ایران است.

جلوگیری وزارت نفت از آبگیری هورالعظیم یک «دروغ بزرگ» است / همه چاه‌های نفت در منطقه غرب کارون در آب محاصره شده‌اند

«بیژن زنگنه» که برای بررسی آخرین وضعیت سیل راهی اهواز شده است، در گفت وگویی تلویزیونی با اشاره به شایعاتی که رسانه‌های خارجی و برخی کانال‌ها در فضای مجازی مطرح کرده‌اند، افزود: دشمنان ایران اعلام کرده‌اند که دولت و وزارت نفت عمداً مانع آبگیری هورالعظیم برای جلوگیری از آسیب به تأسیسات نفتی شده و آب را عملا به مناطق مسکونی و خسارت به ملت و مردم این مناطق وارد کرده است.

وزیر نفت ادامه داد: ‌این یک دروغ بزرگ و جنگ روانی علیه ملت ایران است و برخی مواقع این مباحث توسط خود دوستانمان نیز بازنشر می‌شود؛ هرگز نمی‌پذیریم که خسارتی به مردم به قیمت تولید چند هزار بشکه نفت بیشتر وارد شود و این موضوع با یک تحقیق قابل اثبات است.

وی گفت: اکنون همه چاه‌های نفت در منطقه غرب کارون در آب محاصره شده‌اند و به جز یک محدوده چند صد متری حفاظت شده اطراف چاه‌ها، در آب هستند.

زنگنه با اشاره به اینکه نظر ما این است تا جریان زندگی و اکوسیستم طبیعی در هور وجود داشته باشد،‌ تأکید کرد:‌ هرگز در مورد هدایت سیلاب دخالتی نداشتیم و نداریم و هر چه ستاد استان تصمیم بگیرد اجرا خواهد شد.

بسیج امکانات نفتی برای جبران خسارت های سیل
وزیر نفت با اشاره به اینکه همه امکانات نفتی در خدمت مناطق سیل‌گیر و مردمی که در سیل گرفتار شده‌اند بوده و خواهد بود،‌ گفت:‌ این مردم در خوشی در کنار ما بودند و اکنون وزارت نفت و دولت با تمام توانایی از مردم حمایت می‌کند و خسارات جبران شود.

وی به برگزاری جلسه‌ای با مدیران نفتی بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به همه شرکت‌های نفتی دستور داده ایم تا کمک‌های لازم را تحت مدیریت ستاد بحران استان خوزستان برای کاهش درد و رنج مردم خوزستان که گرفتار سیل شده‌اند انجام دهند و همه امکانات نفت در سطح کشور را بسیج کنند.

زنگنه افزود: از دیروز نیز نماینده ویژه‌ای به استان خوزستان فرستادم تا برای بسیج بیشتر امکانات در اینجا مستقر شود. ما خوزستان را جان خودمان و قلب تپنده صنعت نفت می‌دانیم و در شرایطی که این عضو تعیین کننده ایران عزیز به رنج افتاده، همه ایران و صنعت نفت در خدمت مردم خوزستان هستند و با تمام وجود در این زمینه کار می‌کنند.

به گفته وزیر نفت،‌ اکنون پالایشگاه‌ها وضعیت خوبی دارند و در جلسه شب گذشته با مدیران مختلف استان و شاخه‌های مختلف تولید و توسعه نفت، وضعیت صنعت نفت بررسی شد.

وی تأکید کرد: تولید نفت در خوزستان جریان دارد و تنها در مناطقی که خطر زیست‌محیطی متوجه مناطق سیل‌زده بود، ‌تصمیم به بستن چاه‌ها و تخلیه خطوط لوله کردیم تا مشکلی ایجاد نشود.

زنگنه با بیان اینکه جریان انتقال نفت از مناطق نفتخیز به پالایشگاه‌ها عادی است،‌ گفت:‌ جریان گاز نیز در این مناطق وجود دارد و تنها در 50 روستایی که تخلیه شده‌اند، گاز را قطع کردیم تا خطری روستاها و زندگی مردم را تهدید نکند.

منبع: انتخاب

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زنگ خطر
    0

    کسانیکه در کارشان تجربه کافی ندارند خدا را در نظر گرفته و کناره گیری کنند ثوابش بیشتر است از جمله وزیر نفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها