کنترل سیلاب سرازیر شده به سمت اهواز/ همچنان خطر آبگرفتگی در اهواز وجود دارد

استاندار خوزستان گفت: سیلابی که به سمت اهواز در حرکت بود کنترل شده اما همچنان خطر وجود دارد.

کنترل سیلاب سرازیر شده به سمت اهواز/ همچنان خطر آبگرفتگی در اهواز وجود دارد

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه مردم، دستگاه‌ها و نهادها برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بسیج شده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر کمک‌های مردمی و دولتی به اندازه کافی برای سیل‌زدگان ارسال شده و همچنان در حال ارائه این کمک‌ها به مردم سیل‌زده هستیم.

وی افزود: برخی از این کمک‌ها به محل اسکان سیل‌زدگان و برخی دیگر به روستاهای در محاصره سیل می‌رسد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه 3 برابر نیاز سیل‌زدگان غذا در مناطق سیل‌زده پخت و توزیع می‌شود، ادامه داد: مردم و نهاد‌های مختلف برای هماهنگی بیشتر با ستاد هماهنگی ارتباط برقرار کرده و از موازی‌کاری جلوگیری کنند.

شریعتی عنوان کرد: هلال احمر و نیروهای نظامی به صورت مشخص و هدفمند در حال توزیع است و مردم برای توزیع یکپارچه امکانات و کمک‌های خود را از طریق ستاد هماهنگی به سیل‌زدگان برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت مردم در تخلیه اشاره کرد و افزود: کندی در تخلیه نیست بلکه مقاومت در تخلیه خانه‌ها توسط مردم سبب ایجاد وقفه در تخلیه روستاها و شهر‌های در معرض سیل شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیشتر کار تخلیه خانه‌ها را نیروهای نظامی مانند ارتش و سپاه انجام می‌دهند، گفت: نیروهای نظامی سریع اقدام می‌کنند اما با سرسختی مردم مواجه می‌شوند و این کار را برای توزیع امکانت سخت می‌کند.

شریعتی ادامه داد: برای پرداخت خسارت زمین های مردم چه تضمینی از این بالاتر که مقام معظم رهبری که فرمودند خسارت‌ها باید تامین شود و خواهد شد.

وی افزود: رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز بر این امر تاکید کردند و بنده نیز در مناطق بر مصمم بودن دولت در پرداخت خسارت‌ها تاکید کرده ام.

شریعتی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و خسارت منازل از مردم استدعا می کنم که خسارت ها قبال جبران است اما جان مردم مهمتر بوده و تضمین می کنم خسارت‌های آنها را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد خسارت‌های زمستان سال 97 پرداخت شده و مابقی آن در روزهای آینده پرداخت می شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سیلابی که به سمت اهواز در حرکت بود کنترل شده اما همچنان خطر وجود دارد و تاکید می‌کنم بر حالت فوق‌العاده در مناطق عین دو، ملاشیه، زردشت و کیان شهر که به گوش باشند و به موقع اقدامات را انجام دهند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها