آمادگی خراسان جنوبی برای مقابله با خسارت های احتمالی سامانه بارشی جدید

استاندار خراسان جنوبی از آمادگی همه دستگاهها به ویژه دستگاههای عملیاتی و امدادی برای مقابله با خسارت های احتمالی سامانه بارشی جدید خبر داد.

آمادگی خراسان جنوبی برای مقابله با خسارت های احتمالی سامانه بارشی جدید

محمدصادق معتمدیان شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی با قدردانی از تلاشهای همه دستگاهها بویژه دستگاههای عملیاتی و امدادی، از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه خسارت احتمالی در پی بارندگیهای روزهای آینده خبر داد.

وی با اشاره به اینکه باید برای بحرانها برنامه ریزی دقیق انجام شود و خود را برای سخت ترین شرایط آماده کنیم، گفت: در این مواقع باید همه دستگاها آمادگی داشته باشند تا حتی در صورت اختلال در سیستم های ارتباطی به بهترین نحو عمل کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ظهرجمعه دستگاههای امدادی و عملیاتی، فرماندارن، بخشداران شهرداران و دهیاران در آماده باش هستند، گفت: باید تمام ماشین آلات دستگاههای اجرایی در مواقع بحران در اختیار مدیریت بحران باشد و از توان ارتش و سپاه و بخش خصوصی هم استفاده شود.

معتمدیان بیان کرد: باتوجه به ورود سامانه بارشی به استان ، از جمعه 23 فروردین ماه تا چهارشنبه 28 فروردین ماه تمامی دستگاههای امدادی، فرمانداران ، بخشداران ، دهیاران ،شهرداران و نیز دستگاه های اجرایی ذی ربط باید در حالت آماده باش کامل قرار داشته باشند.

وی تاکید بر موضوع اطلاع رسانی و ارئه پیام های هشدار دهنده به مردم ، گفت: متولیان امر در حوزه های امدادی باید اطلاعیه هایی را در حوزه های هشداری و اطلاع رسانی آماده و از طریق رسانه ملی و سایر رسانه های در اختیار آنها را به سمع و نظر مردم عزیز برسانند.

مدیرکل هواشناسی استان خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی از ظهر فردا تا صبح چهارشنبه گفت: اوج فعالیت این سامانه بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود.

خندان رو، میانگین بارندگیهای استان را 105 میلی متر اعلام کرد و گفت: این بارندگیها نسبت به بلند مدت 10 درصد افزایش دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز از آمادگی 302 تیم امدادی و عملیاتی در هفته آینده خبرداد.میرجلیلی گفت: خوشبختانه در بارندگیهای گذشته هم با آمادگی که وجود داشت کمترین خسارت را داشتیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا 15 فروردین بیش از 997 دقیقه برنامه با رویکرد آموزشی و اطلاع رسانی در رادیو، 337 دقیقه در سیما، 70 دقیقه در خبر پخش و 885 پست هم در فضای مجازی با این موضوع منتشر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی هم از ذخیره سازی 32 میلیون متر مکعب در بارندگی های اخیر در 2 هزار و 300 سازه آبخیزداری استان خبر داد .

نصرآبادی گفت: هم اکنون با همکاری آستان قدس رضوی و قرارگاه شهید ناصری اقدامات خوبی برای ساخت سازهای آبخیزداری در مناطق محروم استان در حال انجام است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها